مواد لازم

کیک ماربل اسفناج

۸
مواد اصلی
تخم مرغ
۵ عدد
آرد سفید
۳ پیمانه
نمک
یک چهارم قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۳ قاشق چای خوری
شیر
دو سوم پیمانه
روغن مایع
نصف پیمانه
شکر
یک ونیم پیمانه
وانیل
نصف قاشق چای خوری
گلاب یا شیر
یک چهارم پیمانه
مواد لازم پوره اسفناج
برگ اسفناج
یک ونیم پیمانه
روغن مایع
۳ قاشق غذا خوری
گلاب
یک چهارم پیمانه
شیر
یک چهارم پیمانه
کلمات کلیدی

کیک ماربل اسفناج

کیک خانگی اسفناج کیک اسفناج عصرانه
طرز تهیه

کیک ماربل اسفناج

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
برگ های اسفناج را با گلاب و شیر و روغن درون مخلوط کن می ریزیم تا کاملا پوره شود. آرد سفید و نمک و بکینگ پودر را با هم سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.
۲
تخم مرغ را همراه با وانیل و شکر با دور تند همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. حدود ۶ دقیقه می زنیم. سپس روغن مایع و شیر را به تخم مرغ اضافه کرده و مجددا با همزن می زنیم تا مخلوط شود.
۳
سپس آرد را به همراه بکینگ پودر ونمک الک شده به آرامی با مایه تخم مرغ مخلوط می کنیم تا کاملا یک دست شود. در ادامه مخلوط را به دو قسمت تقسیم می کنیم و در دو ظرف جدا گانه می ریزیم.
۴
به نصف مایع کیک پوره اسفناج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در مواد باقی مانده یک چهارم گلاب یا شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم. یک قالب گرد با قطر ۲۶  سانت را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی میگذاریم
۵
یک ملاقه از مایه ساده در مرکز قالب می ریزیم. سپس یک ملاقه مایه اسفناجی را در وسط مایه ساده  می ریزیم. دوباره یک ملاقه مایه ساده و یک ملاقه مایه اسفناجی می ریزیم. انقدر این کار را ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه از قبل گرم کرده ایم. مواد کیک را به مدت ۴۵ دقیقه در فر می گذاریم تا بپزد. (مدت پخت به فر شما بستگی دارد)قبل از نیم ساعت در فر را باز نکنید.
۶
وقتی روی کیک طلایی شد با سیخ چوبی امتحان کنید تا کامل پخته شده باشد. از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا از داغی بیفتد. سپس از قالب خارج می کنیم.
سایر نکات

کیک ماربل اسفناج

اسفناج باید تازه باشد .ساقه را جدا کنید و فقط از برگ آن استفاده کنید
عکس و تصاویر ارسالی از کیک ماربل اسفناج
نظرات دستور پخت

کیک ماربل اسفناج