عکس تارت توت فرنگی ساده
دستور انتهای کپشن..
سَـــــلویٰ
۱۷۹
۲.۹k

تارت توت فرنگی ساده دستور انتهای کپشن..

۱۹ خرداد ۰۰
قصابی در حال کوبیدن ساطور بر استخوان گوسفند بود که تراشه ای از استخوان پرید گوشه چشمش. ساطور را گذاشت و ران گوشت را برداشت و به نزد طبیب رفت و ران گوشت را به او داد و خواست که چشمش را مداوا کند.

طبیب ران گوشت را دید طمع او را برداشت و فکر کرد حالا که یکی به او محتاج شده باید بیشتر از پهلوی او بخورد بنابراین مرهمی روی زخم گذاشت و استخوان را نکشید. زخم موقتا آرام شد. قصاب به خانه رفت. فردا مجددا درد شروع شد به ناچار ران گوشتی برداشت و نزد طبیب رفت. باز هم طبیب ران گوشت را گرفت و همان کار دیروز را کرد تا چندین روز به همین منوال گذشت تا یک روز که قصاب به مطب مراجعه کرد طبیب نبود اما شاگرد طبیب در دکان بود قصاب مدتی منتظر شد اما طبیب نیامد. بالاخره موضوع را با شاگرد بیان کرد. شاگرد طبیب بعد از معاینه کوتاهی متوجه استخوان شد و با دو ناخن خود استخوان را از لای زخم کشید و مرهم گذاشت و قصاب رفت. بعد از مدتی طبیب آمد از شاگرد پرسید، کسی مراجعه نکرد.

گفت چرا قصاب باشی آمد طبیب گفت تو چه کردی شاگرد هم موضوع کشیدن استخوان را گفت طبیب دو دستی بر سرش زد و گفت: ای نادان آن زخم برای من نان داشت تو چطور استخوان را دیدی نان را ندیدی.

گرچه لای زخم بودی استخوان
لیک ای جان در کنارش بود نان


تارت توت فرنگی ساده

۱ ـ بيسكويت دايجستيو ( ساقه طلايي ) ۱۳ عدد
۲ ـ كره  ۵۰  گرم
۳ ـ پودينگ توت فرنگي ۱ بسته
۴ ـ شير  ۲  ليوان
۵ ـ توت فرنگي براي تزئين به ميزان لازم
۶_ ژله توت فرنگی ا پاکت

بيسكويت و كره را با هم در ميكسر ريخته و خوب مخلوط كنيد بعد در قالب بريزيد و با پشت قاشق و به صورت يكنواخت ، تمام كف و بدنه قالب را با يك لايه بيسكويت فشرده شده بپوشانيد .
پودينگ را در شير سرد حل كرده و روي حرارت بگذاريدومدام به هم بزنيد تا پودينگ يكنواخت پخته و گلوله گلوله نشود .وقتي پودينگ غلظت لازم را پيدا كرد و شكل فرني به خود گرفت شعله را خاموش كنيد.
بعد از ۴ الي ۵ دقيقه كه پودينگ كمي سرد شد آنرا روي سطح بيسكويت بريزيدو در يخچال بگذاريد تا سفت شودسپس با توت فرنگي و شكلات ويا هر تزئيني دوست داريد پودينگ را تزئين كنيد .
براي جدا كردن پودينگ ، ابتدا با كارد تيزي پودينگ را برش دهيد و با احتياط از لبه يكي از برشها با كفگير تخت برش ها را جدا و در بشقاب بگذاريد .
نکته: بالای پودینگ کمی ژله ریختم و گذاشتم کمی سرد شه و روی تارت ریختم..
...
نظرات