عکس #نان_لواش_تابه_ای
گیتی
۲
۲۲۳

#نان_لواش_تابه_ای

۱۱ مرداد ۰۰
سلام
امیدوارم همگی خوب باشید ❤️
ما که حسابی حبس خانگی شدیم😐😐 و بیرون نمی ریم و ترجیح دادم خودم نون درست کنم. دستورهای زیادی برای نون هست ولی من آسون ترین و خوش خوراک ترین رو براتون می زارم.
علاوه بر این که از سلامتش مطمئن هستیم، کلی هم لذت می بریم. واقعاً استرس نداشتن نون و بیرون رفتن باعث شد به فکر درست کردن بیفتم .😖 انشالله با عقل و درایت، نکات بهداشتی را جدی بگیریم و از بودن در خانه به شکل مفید استفاده کنیم .امیدوارم اوضاع هر چه زودتر بهتر بشه❤️
.
.
#نان_لواش_خانگی
مواد لازم:
آرد نان یا شیرینی پزی :۲ پیمانه،
نمک :یک چهارم قاشق چایخوری،
روغن :چهار قاشق غذاخوری،
آب ولرم: سه چهارم پیمانه،
بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری.
آرد را الک کرده، و اندازه دو قاشق اون رو کنار میزاریم .حالا تمام مواد خشک را مخلوط می کنیم. وسط مواد را گود کرده، روغن را افزوده و آب را کم کم اضافه می کنیم. اگر خمیر چسبناک بود از همون دو قاشق آردی که برداشتیم اضافه میکنیم .خمیر را چندین مرتبه بر روی سطح کار کوبیده، سپس داخل ظرف گذاشته و روی آن پارچه ای نمدار قرار می دهیم. ۳۰ دقیقه زمان استراحت بهش میدیم . از خمیر چانه های ۵۰ گرمی می گیریم. کمی آرد به وردنه زده و هر چانه را باز می کنیم. اصلاً برای پهن کردن خمیر از آرد استفاده نکنید که خمیر خشک می شود. نان ها را روی تابه داغ یا صفحه چدنی ( بدون نیاز به چرب کردن ) قرار داده. از یک سمت که حباب زد، حدوداً بعد از دو دقیقه پشت و رو می کنیم و سمت دیگر را یک دقیقه حرارت می دهیم. نان را بین پارچه نمدار می گذاریم که خشک نشود. نوش جان.
میتونیم در مواد خشک 👆 از سیاه دانه کنجد هم استفاده کنید اما من استفاده نکردم .
🥖🥞درست کنید پشیمون نمیشید.
زمان درست کردن با احتساب ۳۰ دقیقه استراحت خمیر ، یکساعت میشه
...
نظرات