عکس کلوچه یلدایی
خانم آریا
۳۷
۷۸۹

کلوچه یلدایی

۲۰ آذر ۰۰
سلام همراهان گل ،امیدوارم توی این روزها که هوا سرد شده حال دلتون و محفلتون گرم گرم باشه دیگه داریم به شب یلدا نزدیک میشیم.توی گالری نگاه کردم دیدم یادم رفته آموزش کلوچه یلدایی رو بفرستم کلوچه یلدایی تابه ای یه نوع شیرینی خوشمزه و خوش طعم مخصوص شب یلداست که
🍉بدون فر
🍉بدون همزن
🍉با مواد ساده
به راحتی درست میشه و سفره یلداتون رو زیباتر میکنه.دستورش رو ارسال کردم تا تایید بشه طول میکشه زودتر اینجا فرستادم.
مواد لازم کلوچه کرمدار یلدایی
شکر    نصف لیوان
روغن   نصف لیوان
آرد   ۲۰۰ گرم (حتما با ترازو وزن کنید)
نشاسته  ۱ قاشق غذاخوری پر(باعث میشه آرد کمتری استفاده کنید،بافت کلوچه لطیف تر بشه و روی کلوچه ها ترک بخوره)
تخم مرغ   ۱ عدد
بکینگ پودر   ۱ قاشق چایخوری سر پر
وانیل نصف قاشق چایخوری
طرز تهیه
برای درست کردن این کلوچه خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب تخم مرغ، شکر و وانیل را خوب هم می زنیم تا رنگش روشن و کشدار شود یعنی تا زمانی که شکر کامل حل شود. بعد بکینگ پودر و روغن را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا اگر دانه شکری باقی مانده کامل حل بشود.
سپس نشاسته و در انتها آرد را اضافه و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. آرد را تا جایی اضافه می کنیم که خمیر بدست نچسبد. زیادی هم اضافه کنید کلوچه ها خشک خواهند شد.برای من همین ۲۰۰ گرم کافی بود شما هم سعی کنید همین مقدار اضاف کنید.
حالا خمیر آماده را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به یکی رنگ خوراکی سبز و به دیگری رنگ خوراکی قرمز اضافه می کنیم و قشنگ ورز می دهیم تا همه خمیر رنگی شود.
در این مرحله از خمیرها به اندازه گلوله های کوچک برمی داریم و با دست گرد می کنیم مقدار کمی آرد کنار دستتون بزارید و دستتون رو بزنید داخل آرد تا خمیر به دستتون نچسبد و داخل قالب میگذاریم و درون #فردستساز قرار می دهیم یا داخل تابه با فاصله کنار هم می چینیم. داخل تابه هم کاغذ روغنی پهن کنید.
زیر تابه شعله پخش کن می گذاریم و تابه را روی حرارت کم به مدت تقریبا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می گذاریم تا بپزند. حتما روی تابه دمکنی بگذرید.
بعد از اینکه کلوچه ها پختند حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا کلوچه ها خنک شوند. به هیچ وجه دست نزنید چون کلوچه ها خیلی نرم هستند و ممکن است خراب شوند.
صبر می کنیم تا به طور کامل خنک شوند. بعد از اینکه خنک شدند بین کلوچه ها را خامه قنادی یا کرمفیل می زنیم و یک کلوچه سبز و یک کلوچه قرمز روی هم قرار می دهیم و با سس شکلات تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این کلوچه های یلدایی خوشمزه و بدون فر لذت ببرید.
#کلوچه_یلدایی#کوکی_یلدایی#کلوچه_یلدایی_بدون_فر#یلدا
...
نظرات