عکس مرغ ناردونی
Refaqt
۳۱
۱.۵k

مرغ ناردونی

۲۹ آذر ۰۰
#مرغ_ناردونی

دستور

✅ران و سینه مرغ۴ تکه
✅پیاز۳ عدد
✅رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
✅رب انار ملس۱ قاشق غذاخوری
✅آب انار۱ لیوان (من آب انار استفاده نکردم)
✅انار دون شده۱ لیوان
✅نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
✅زردچوبه و روغن
به مقدار کافی


برای تهیه مرغ ناردونی خوشمزه و مخصوص شمالی ابتدا تکه های مرغ را با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه در یک کاسه مزه دار می کنیم و حدود نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا به خوبی استراحت کند.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه بر می داریم و با کمی روغن روی گاز قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس یک پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس رنده درشت می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

حالا مقداری زردچوبه و نمک فلفل هم اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی و رب انار را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی رنگ شان باز شود و طعم خامی شان به طور کامل گرفته شود.



مرحله چهارم

سپس تکه های مرغ را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ مرغ ها تغییر کند. سپس آب انار و کمی آب اضافه می کنیم و می گذاریم تا با حرارت ملایم پخته شود و آب آن غلیظ شود. دو پیاز دیگر را شسته و پوست می کنیم و خلالی خرد می کنیم.



مرحله پنجم

سپس در یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا پیاز ها طلایی شود. انارهای دون شده را با پیاز تفت می دهیم. نمک و زرد چوبه را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. یک قاشق چای خوری رب انار اضافه می کنیم.


مرحله ششم

بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بر می داریم و به مرغ پخته شده اضافه می کنیم و می گذاریم کمی با مرغ پخته شود. اگر رنگ انار روشن بود می توان مقدار رب گوجه فرنگی را زیاد کرد که به دلخواه و سلیقه خودتان است

✅نکته

من مقداری از انار دون شده ای که تفت دادم را کنار گذاشتم برای تزیین
چون دونه های انار داخل خورش تغییر رنگ میدن ، بهتره کمی از انار تفت داده رو برای تزیین بذاریم کنار
امیدوارم درست کنیدو خوشتون بیاد دوستای عزیزم😍❤💙
...
نظرات