عکس #کیک_خیس_کاراملی
leyla banoo
۸۱
۱.۴k

#کیک_خیس_کاراملی

۱۵ بهمن ۰۰
#کیک_خیس_کاراملی
#کیک_خیس
رسپی علیرضاپرگاری👨‍🍳

مواد لازم😊😋😋😋
تخم مرغ 👈4عددمتوسط
شکرسفید دونه ریز👈1و1/3پیمانه
روغن مایع👈1و1/3پیمانه
شیرکم چرب👈1و 1/3پیمانه
آرد نول(قنادی) 2 پیمانه
بکنیگ پودر1ق م+1/3 ق م
پودر وانیل👈1پنس
پودر کرم کارامل مارک معتبر👈1بسته
طرز تهیه:
اول از همه شکر و روغن و شیر را با هم مخلوط میکنیم و هم میزنیم و بعدش پودر کرم کارامل رو اضافه میکنیم و هم میزنیم و مخلوط میکنیم (حدود ده دقیقه زیاد نشه دقت کنید )بعدش از این مواد یک لیوان برمیداریم و کنارمیذاریم
بعد به مواد باقی موندمون یکی یکی تخم مرغ ها را همراه وانیل اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم و در آخر آرد و بکنیگ پودر را با هم قاطی میکنیم و الک میکنیم و طی دو مرحله مخلوط میکنیم و با لیسک هم میزنیم به ارامی.

کف قالب 23*23 یا گرد کاغذ میندازیم ودور قالب را با روغن جدا کننده چرب می کنیم ( مخلوط روغن مایع و آرد) نکته: اگر قالب طرحدار هست همه ی قسمتها را با روغن جدا کننده چرب کنید)و بعد مواد کیک را تو قالب میریزیم و داخل فر از قبل گرم شده‌اند حرارت ۱۸۰ درجه بمدت 40-45دقیقه میذاریم.
نکته::میتونید هر نوع قالبی استفاده کنید
پس از پخته شدن کیک ،کیک رو از فر درمیاریم و اصلا عجله نکنید و دقت کنید کاملا خنک بشه باید کیکتون سرد بشه.
بعداز سرد شدن کیک با سیخ چوبی یا چنگال همه جای کیک رو سوراخ سوراخ میکنیم ( داخل همون قالب کیک)و حفره ایجاد میکنیم که این کارمون باعث میشه سس کاراملی که میزنیم داخل کیکمون نفوذ کنه.
حالا لیوانی که اول از موادمون برداشتیم رو روی کیک میریزیم و اجازه میدیم که سس به کل کیک بره دقت کنید صبرداشته باشید عجله نکنید چون اگر داخل کیک اون سس نفوذ نکنه دیگه کیک خیس به حساب نمیاد پس دقت کنید و عجله نکنید لطفا🙏
نکته: 🔴🔴کیکتون رو بذارین سرد بشه حتماحتما
با این رسپی میتونید کارامل رو حذف کنید پودر کاکائو باروغن قاطی کنید و کیک خیس شکلاتی میشه و یا میتونید طعم های مختلف
نسکافه
هات چاکلت
زعفران
شکلاتی و....... درست کنید
...
نظرات