عکس کیک شکلاتی
Tahmineh.Taranom
۷۹
۶۲۶

کیک شکلاتی

۲ اسفند ۰۰
سلام مهربونا💚
حالتون چطوره؟😉
تقریبا بعد یه ماه برگشتم با یه پست شکلاتی🙂🍫☕
ببخشید اگه من یه مدت هستم و فعالم و یه مدت خبری ازم نیست😁☺
خب من یه چند مدتیه هی میام پست بزارم باز پشیمون میشم تا بلاخره طلسمش شکسته شد😶و همینطور که مشاهده می‌کنید اگه من نمینوشتم کیک شکلاتی توی تصویر مشخص نمیشد که چیه🙄 چون واقعا عکس هاش بد شد و تا کیک رو آماده کردم و عکس گرفتم کاملا هوا تاریک شد وهوا هم بارونی بود💙و حدود یک ساعت داشتم عکس میگرفتم😬
خلاصه که با چشمای قشنگتون عکس ها رو زیبا ببینید 💕
و کیک هم بافت و طعم فوقالعاده ای داشت 😊👌🏻
امیدوارم روز خوبی داشته باشید💫
درپناه حق💚
خدانگهدار👋🏻
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
آرد ۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان سرخالی
شیر گرم⅔ لیوان
روغن مایع½ لیوان
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری


طرز تهیه کیک شکلاتی:
برای تهیه کیک شکلاتی ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در صورتی که از فرهای برقی مثل مایکروفر یا توستر استفاده می کنید، باید حرارت را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده پوشش می دهیم. در ادامه ۳ قاشق غذاخوری از آرد را بر می داریم و پودر کاکائو را به همراه بکینگ پودر به آرد اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط کرده و سه مرتبه الک می کنیم.
حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط مواد کشدار و کرم رنگ شود. در ادامه شیر را به کاسه اضافه می کنیم.
حالا همزن را روی دور متوسط قرار می دهیم و شیر را ۳۰ ثانیه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه روغن را اضافه می کنیم و در ۱۰ ثانیه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه آرد در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم.
برای ترکیب کردن آرد از لیسک استفاده می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد. به آرامی مواد را از یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست و صاف شود. اگر مایه کیک خیلی رقیق بود، ۱ قاشق غذا خوری آرد الک شده اضافه می کنیم.
در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی درون مایه کیک خارج شود. در ادامه قالب را درون فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد.

پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته شود، از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

و با گاناش یا شکلات ذوب شده تزئینش میکنیم




#کیک#شکلات#کیک‌شکلاتی#گاناش#شکلات#تلخ#شکلات‌تلخ#کیک‌گاناش#سیاه
...
نظرات