عکس کوبیده مرغ تابه ای
سکو|__¤_¤__|
۲۰۹
۸۳۱

کوبیده مرغ تابه ای

۸ فروردین ۰۱
سکو|__¤_¤__|
      بانو🍃

مواد لازم:
سینه مرغ
پیاز
دنبه
زعفران دم کرده
کره
ادویه(نمک،فلفل،زردچوبه)
طرز تهیه:
۱-برای تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای ابتدا گوشت مرغ را به همراه دنبه گوسفندی چرخ می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب می ریزیم.
(برای اینکه کباب سفت نشود، بهتر است از ترکیب سینه و ران مرغ به همراه دنبه استفاده شود.)
۲-پیاز را با رنده ریز می کنیم، سپس آب اضافی آن را با فشار دست می گیریم و بهمراه ادویه به مواد چرخ شده اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند.
۳-پس از اینکه مایه کباب حالتی منسجم و چسبناک داشت، روی ظرف را می پوشانیم و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.
۴-پس از گذشت این زمان ظرف مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب را با روغن به خوبی چرب می کنیم و مایه کباب را به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم و به صورت طولی با عرض ۲ سانتی متر برش می دهیم.
(تابه را روی حرارت بسیار زیاد قرار می دهیم و درب تابه را می گذاریم. بعد از گذشت ۵ دقیقه حرارت را ملایمتر می کنیم و درب تابه را کنار می گذاریم. توجه داشته باشید اگر شعله خیلی کم باشد کباب سفت و خشک میشود.)
۵-در حین سرخ شدن کباب ها کره را ذوب می کنیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم، سپس روی کباب ها می مالیم تا خوشرنگتر و لذیذ تر شوند. پس از اینکه یک سمت کباب ها رنگ گرفت، آنها را به آرامی بر می گردانیم.
۶-در این مرحله مجددا از مخلوط زعفران دم کرده و کره روی کباب ها می مالیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.
(در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی نیز می توانیم در کنار تابه قرار دهیم تا سرخ شوند.)
۷-پس از اینکه کباب ها به طور کامل سرخ شدند، از تابه خارج کرده و به همراه گوجه فرنگی ها درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.
( این کباب خوشمزه را می توانیم به همراه نان یا برنج سرو کنید)
...
نظرات