عکس اسنک موز و خرما
سَـــــلویٰ
۱۴۳
۳.۳k

اسنک موز و خرما

۱۶ فروردین ۰۱
دوستی به خنده تعریف میکرد:ميدونين تو كشور يه شغلي وجود داره كه سالي دوبار بايد بري رو پشت بوم بعد بگي ايناهاش !
بعد ي شغل ديگه هم داريم كه وقتي اون اولي گفت ايناهاش! شما بگي اره خودشه !!!

ستاد استهلال ٧٠٠ نفر كارمند داره كه كارشون همينه
بعد چند تا روحاني دیگه هم داره كه اون اره خودشه رو ميگن!!!
اگه به فرض هر كدوم اينا ماهي يک مليون بگيرن(كه البته بيشتر ميگيرن)
ميشه ماهي٧٠٠ مليون
و سالي تقريبا ٨/٥ مليارد
اين فقط حقوقشونه!!!
بعد كلي هزينه ي اياب و ذهاب و وسايل رمل و اسطرلاب دارن
دقیقا هم كارشون همونه كه سالي دوبار ميگن ايناهاش !!!!

طنز تلخیست ...
اما متاسفانه واقعیت دارد !!!

❇️ پاسخ ❇️

1️⃣ مطالب منتشر شده در رسانه‌های معاند تازه نیست (و هر سال با آمدن ماه مبارک رمضان بطور گسترده باز نشر میشود) که سال قبل صدا و سیما گزارشی برای پاسخ به آن آماده کرد.

2️⃣ اعضای ستادهای استهلال در سرار کشور، کسانی هستند که بصورت افتخاری عضو این ستاد بوده و حقوقی از ستاد دریافت نمی‌کنند.
این افراد که متخصصان نجوم هستند، در طول سال به کارهای خود مشغول و «تنها در ابتدا و انتهای #ماه_رمضان » جهت رویت هلال به همکاری دعوت می‌شوند
3️⃣ فعالیت بزرگ ستاد استهلال، با صرف كمترین هزینه و با استفاده از امكانات موجود در دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی انجام شده و از صرف هرگونه هزینه‌ی موازی به‌شدت پرهیز می‌شود.
‼️در مقایسه‌ی این فعالیت‌ها با نمونه‌های خارجی نیز باید گفت كه در هیچ‌یك از كشورهای اسلامی (و یا غیر اسلامی كه به موضوعات نجومی رؤیت هلال علاقمند هستند) چنین برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای رصد هلال وجود ندارد.

4️⃣ استهلال ماه نو، فقط مختص به رمضان و شوال نیست. جالب است بدانید كه این كار برای تمام ماه‌های قمری انجام می‌شود! هم بنا بر جنبه‌ی شرعی و هم از نظر اهمیت زمان آغاز هر ماه قمری و هم از حیث دستاوردهای علمی آن، این عمل هر ماه و مستمراً تكرار می‌شود.

5️⃣ بررسی‌ها نشان می‌دهد در هیچ‌یک از منابع رسمی ، خبری مبنی بر اینکه ستاد #استهلال دارای چنین بودجه‌ای است یافت نمی‌شود. جست‌وجوی کلمه استهلال در سایت ایران بودجه هم بی‌نتیجه است و مشخص است اعتباری با عنوان ستاد استهلال وجود ندارد.

🔸با مراجعه به پیوست‌های اعتبارات عمرانی و همین‌طور جلد اول و دوم پیوست اعتبارات جاری نیز هیچ بودجه‌ای در این‌باره وجود ندارد. به سخن دیگر اساسا در این اسناد، ردیفی وجود ندارد که نشان دهد در بودجه عمومی کشور برای ستاد استهلال یا سازمانی شبیه آن، اعتباری پیش‌بینی شده باشد‌‌.


اسنک موز وخرما با دستور زهرای عزیز🌹🌹
...
نظرات