عکس آبگوشت زرندی
سرآشپز کروات
۲۱
۲۵۳

آبگوشت زرندی

۲۶ شهریور ۰۱
بچه ها کل غذا ها یه طرف
این محشر جان هم یه طرف
هرچی از خوشمزگی ش بگم کم گفتم
عطــــــــر ش
طعــــــــم ش متفاوت ترین آبگوشت که منو یاد افطاری های خاله م میندازه و نذری هاش و حالا شده غذای ثابت خونمون ☆
دستور این جیگر رو میدم خدایی درست کن پشیمون نمیشی😋😁😍
میتونی گردو و به و گوجه خشک و برگه رو حذف کنی اما ترخون رو هرگز🚫🚫🚫
تعداد نفرات۳۰ نفر
نخودسه پیمانه
لوبیا چیتی سه پیمانه
پیازپنج عدد
گوشت گردن یا سر دست گوسفندسه کیلو
دنبه۲۰۰ گرم
ترخون، جعفری و شنبلیله نیم کیلو
سیب زمینی پنج عدد
برگه زردآلو۲۰۰ گرم
برگه به خشک۱۵۰ گرم
برگه گوجه فرنگی خشک۲۰۰ گرم
مغز گردو۲۰۰ گرم
نمک، فلفل، زردچوبه
رب گوجه فرنگی نیم کیلو
لیمو امانی پنج عدد
زیره سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه
نخودها را از شب قبل خیس کنید. پیازها را خرد کرده و در یک قابلمه بزرگ تفت دهید. در همین فاصله نیمی از نخودها را در هاون بکوبید یا اینکه در خرد کن بریزید. (مراقب باشید آسیاب نشوند.) وقتی رنگ پیازها تغییر کرد، گوشت را در قابلمه بریزید و حرارت را کمی بالا ببرید تا آب آن جمع شود. فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و بعد از تفت خوردن، سه چهارم قابلمه را با آب پر کنید
قابلمه دیگری را روی اجاق بگذارید و نخود خرد شده را همراه با دنبه در آن بریزید. منتظر بمانید تا مواد به روغن بیفتند و سپس رب گوجه فرنگی و سبزی‌های خرد شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید. یک ساعت بعد از شروع پخت گوشت، این مواد را همراه با لوبیا چیتی و باقی نخودها به قابلمه اصلی اضافه کنید.
گردوها را هم در هاون بکوبید و همراه با برگه زردآلو و به در آبگوشت بریزید. زیره‌ها را هم در یک کاسه آب بریزید و وقتی خاکشان ته‌نشین شد، آنها را از روی آب بگیرید و در یک صافی شسته و سپس به آبگوشت اضافه کنید.
در ساعت پایانی پخت، سیب‌زمینی‌ها را همراه با لیمو امانی که از قبل در آب جوش انداخته بودید به آبگوشت اضافه کنید.
🍲نکات پخت آبگوشت متنجنه کرمانی به روش سنتیاگر به برگه به دسترسی ندارید، می‌توانید دو عدد به تازه را خرد کنید و در آبگوشت بریزید.اگر می‌خواهید آبگوشت متنجنه را به روش سنتی تهیه کنید، آن را در دیگ مسی بار بگذارید.علاوه بر برگه زردآلو، به و گوجه فرنگی، می‌توانید برگه هلو را هم به این آبگوشت اضافه کنید.روی این آبگوشت را با دارچین و زعفران می‌توانید تزیین کنید.بهترین راه برای پخت آبگوشت متنجنه، این است که از شب قبل آن را روی شعله ملایم قرار دهید تا آرام آرام بپزد و جا بیفتد.
#آبگوشت #آبگوشت_کرمانی #آبگوشت_زرندی
...
نظرات