عکس باقلوا_کایماک باقلوا_صدفی hajehsan??
hajehsan
۳۳
۸۱۴

باقلوا_کایماک باقلوا_صدفی hajehsan??

۷ آبان ۰۱
#باقلوا_کایماک
#باقلوا_صدفی
hajehsan🇦🇫

بخارِ روی چای میگوید
فرصت اندک است
زندگی را
تا سرد نشده باید سر کشید

#باقلوا_کایماک
#باقلوا_صدفی
hajehsan🇦🇫

داخل این باقلوا از یک خمیر که با ایرمیک و شیر تهیه میشود استفاده شده است بنام کایماک! که به این دلیل به این باقلوا ،کایماک لی باقلوا گفته میشود.
‼مواد استفاده شده در این‌دستور برای تهیه دو سینی باقلوا به ابعاد ۳۰×۴۰ سانتی متر می باشد(لذا اگر فقط یک سینی باقلوا بخواهید تمام مواد را نصف کنید).
‼اندازه لیوان مورد استفاده ۲۰۰ میلی لیتر (چهارپنجم لیوان فرانسوی)و استکان مورد استفاده ۱۲۵ میلی لیتر(نصف لیوان فرانسوی) می باشد‌.

🌟موادلازم:🌟
۵۰ گرم‌کره نرم(همدمای محیط)
۱ استکان روغن‌مایع
۱ استکان شیر
۲ عدد تخم‌مرغ
۱ استکان آب
۱پنسه نمک
۲قاشق غ سرکه انگور
آرد کیک حدودا بین ۵ تا ۵.۵ لیوان
برای باز کردن خمیر:
پودر نشاسته‌گندم یا ذرت(هرکدام در دسترستان بود)
برای داخلش مواد کایماک:
۱ لیتر شیر(۵لیوان)
۱ لیوان ایرمیک( آردسمولینا)
پودر پسته یا پودر گردو یا پودر فندق
برای شربت:
۶لیوان آب
۵لیوان شکر
یک برش کوچک‌لیمو اگر لیمو تازه ندارید جوهر لیمو استفاده کنید

برای روی باقلواها:
۳۰۰گرم‌کره

⏬طرزتهیه:
اول کایماک داخل باقلواراآماده کنید،برای اینکار شیر را داخل قابلمه ریخته و ایرمیک‌را با آن‌مخلوط کنید و روی حرارت تا وقتی غلیظ شود و حالت خمیری پیدا کند بپزید،وقتی کاملا غلیظ شد شعله را خاموش کرده وبگذارید کنار تا کاملا سردشود.
بعد خمیرباقلوا را آماده کنید،برای اینکار کره و روغن وشیر و تخم‌مرغها و سرکه و نمک و آب را باهم‌مخلوط کرده و با دست ورز دهید،بعد کم کم آرد را به آن اضافه کنیدآرد جمع میشود و به دست نمی‌چسبد
از خمیر چانه هایی به وزن۹۰گرم جداکنید.هرچانه را در مقدار زیادی نشاسته غلطانده و به بزرگی نعلبکی باز کرده و روی هم با قراردادن نایلون فریزر بینشان قرار دهیدمن یک شب در یخچال استراحت دادم‌ اگه عجله دارید بعد یک ساعتهم میشه شروع به کار کرد اگر فرصت داشتید و یک شب کامل در یخچال ماند بهتر بازمیشودمیتونی خمیرو به سلیقه خودتون بپیچید من خمیرو به دایره بزرگ باز کردم روش و کره اب شده و روغن مایع زدم و چین های ریز دادم واز مواد کایماک و پودر پسته و گردو داخل خمیر با فاصله ۱۰سانت گذاشتم از دو طرف خمیرو روی هم کردم و برش های ۱۰سانتی زدم و خمیرو از دوطرف جمع کردم و با انگشت فشار دادم و داخل سینی چرب شده چیدم و روش و با فرچه کره مالیدم با درجه ۱۸۰داخل فر نیم ساعت پختم
بعد از پخت شربت سرد روی باقلوای داغ ریختم
https://www.instagram.com/p/CVc71pzsSDb/?igshid=MDJmNzVkMjY=
...