عکس فلن کیک سوئدی Flan cake
یک کیک خوشمزه شکلاتی با بافت عالی که بعد از پخت حالتی بین پودینگ و کاستارد و طعم فوق العاده ای دارد.
اگر این رسپی برای شما مفید بود لطفا صلواتی بفرستید.‌‌
...
مواد لازم

فلن کیک سوئدی Flan cake

۵
مواد اصلی
کرم کارامل
۱ بسته
شیر
۲ لیوان
پودر ژلاتین
۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم کیک
تخم مرغ
۲ عدد
آرد
۱.۵ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
روغن مایع
۱/۲ پیمانه
شیر
۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو
۳ قاشق غذا خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
۱ پنس
کلمات کلیدی

فلن کیک سوئدی Flan cake

کیک شکلاتی فلن کیک فلن عصرانه میان وعده کیک کاراملی
طرز تهیه

فلن کیک سوئدی Flan cake

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۸۰
دقیقه
۱
قالب دلخواه ترجیحا میان تهی را با کره چرب کنید.
۲
داخل بسته کرم کارامل یک بسته پودر و یک بسته سس وجود دارد ، سس را کف قالب بریزید. پودر ژلاتین را داخل نصف پیمانه از شیر بپاشید و بعد از اسفنجی شدن روی بخار کتری بن ماری کنید.
۳
پودر کارامل را داخل یک و نیم پیمانه از شیر حل کنید و روی حرارت گذاشته مدام هم بزنید تا بجوشد ، بعد از جوش آمدن ۱ دقیقه دیگر هم بزنید و شعله را خاموش کنید. پودر ژلاتین حل شده در شیر را به این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید و به همان صورت داغ داخل قالب روی سس کاراملی بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا زمانیکه کیک را آماده می کنید خودش را بگیرد.
۴
برای تهیه کیک شکلاتی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید سپس آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید. تخم مرغ و وانیل و شکر را در ظرفی برای ۷ دقیقه بزنید تا حجیم و کشدار شود.
۵
شیر و روغن را افزوده و در حد مخلوط شدن بزنید. سپس مواد خشک را اضافه کنید و با لیسک یا دور کند همزن مخلوط کنید تا مایع یکدستی حاصل شود.
۶
قالب را از یخچال خارج کنید و مواد کیک را به آرامی روی کرم کارامل که در این فاصله سفت شده است بریزید و قالب را داخل یک ظرف بزرگتر قرار دهید و تا جاییکه کرم کارامل وجود دارد داخل ظرف بزرگتر آب بریزید (حتما آب باید تا قسمت کاراملی باشد در غیر اینصورت کیک پخته نمیشود) و ظرف را به آرامی داخل فر قرار دهید و اجازه دهید برای ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بپزد.
۷
سپس به آرامی از فر خارج کنید و آب ظرف را خالی کنید و دوباره کیک را برای حدود ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخت کامل شود و وقتی با خلال چک کردید تستر تمیز بیرون آید.
۸
اجازه دهید کیک کمی خنک شود سپس با همان قالب برای حدود ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس با کمک چاقو اطراف کیک را آزاد کنید و چند لحظه قالب را داخل ظرف آب داغ قرار دهید (بیش از حد داخل ظرف آب قرار ندهید چون کرم کارامل آب میشود) و سپس در ظرف سرو برگردانید.
سایر نکات

فلن کیک سوئدی Flan cake

دقت کنید این میزان از مواد برای قالب های سایز کوچک مناسب است اگر از قالب سایز بزرگ استفاده می کنید حتما از 2 بسته کرم کارامل استفاده کنید یا کلا مقدار مواد را دو برابر کنید.
این كیك ظاهرا در كشورهای عربی حوزه خلیج فارس ، به كیك قدرت خدا موسومه البته با این تفاوت كه مواد كارامل رو كه آماده میكنن ، نمیذارن كه ببنده و همونطور مواد كیك شكلاتی رو روش اضافه میكنن و خود مواد داخل فر دو لایه میشه. با این روش هم میتونید درست کنید و نتیجه کار تفاوت چندانی نخواهد داشت.
نظرات دستور پخت

فلن کیک سوئدی Flan cake