عکس فلن کیک سوئدی Flan cake
ftm.Rostami
۱۱۰
۹۴۶

فلن کیک سوئدی Flan cake

۴ آذر ۹۸
سلام🤗
با یه کیک متفاوت و خوشمزه اومدم 😋یه کیک با بافت مرطوب که ترکیبش با طعم کارامل 🍮فوق العادست 😍
اگه میخواین یه کیک جدید و طعم دلچسب رو امتحان کنید پیشنهاد میکنم از دستش ندین 😊
ممنونم از خانم مرجان رضا زاده بابت دستور خوبشون .مثل همیشه سپاس از همراهیتون 💗
فلن کیک سوئدی Flan cake :
مواد لازم برای۵ نفر
کرم کارامل ۱ بسته
شیر ۲ لیوان
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم کیک :
تخم مرغ ۲ عدد
آرد 1.5 پیمانه
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری
وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
نمک ۱ پنس

طرز تهیه
۱- قالب دلخواه ترجیحا میان تهی را با کره چرب کنید.
۲- داخل بسته کرم کارامل یک بسته پودر و یک بسته سس وجود دارد ، سس را کف قالب بریزید. پودر ژلاتین را داخل نصف پیمانه از شیر بپاشید و بعد از اسفنجی شدن روی بخار کتری بن ماری کنید.
۳- پودر کارامل را داخل یک و نیم پیمانه از شیر حل کنید و روی حرارت گذاشته مدام هم بزنید تا بجوشد ، بعد از جوش آمدن 1 دقیقه دیگر هم بزنید و شعله را خاموش کنید. پودر ژلاتین حل شده در شیر را به این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید و به همان صورت داغ داخل قالب روی سس کاراملی بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا زمانیکه کیک را آماده می کنید خودش را بگیرد.
۴- برای تهیه کیک شکلاتی ابتدا فر را با دمای 180 روشن کنید سپس آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید. تخم مرغ و وانیل و شکر را در ظرفی برای 7 دقیقه بزنید تا حجیم و کشدار شود.
۵- شیر و روغن را افزوده و در حد مخلوط شدن بزنید. سپس مواد خشک را اضافه کنید و با لیسک یا دور کند همزن مخلوط کنید تا مایع یکدستی حاصل شود.
۶- قالب را از یخچال خارج کنید و مواد کیک را به آرامی روی کرم کارامل که در این فاصله سفت شده است بریزید و قالب را داخل یک ظرف بزرگتر قرار دهید و تا جاییکه کرم کارامل وجود دارد داخل ظرف بزرگتر آب بریزید (حتما آب باید تا قسمت کاراملی باشد در غیر اینصورت کیک پخته نمیشود) و ظرف را به آرامی داخل فر قرار دهید و اجازه دهید برای 50 تا 60 دقیقه بپزد.
۷- سپس به آرامی از فر خارج کنید و آب ظرف را خالی کنید و دوباره کیک را برای حدود 20 دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخت کامل شود و وقتی با خلال چک کردید تستر تمیز بیرون آید.
۸- اجازه دهید کیک کمی خنک شود سپس با همان قالب برای حدود 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس با کمک چاقو اطراف کیک را آزاد کنید و چند لحظه قالب را داخل ظرف آب داغ قرار دهید (بیش از حد داخل ظرف آب قرار ندهید چون کرم کارامل آب میشود) و سپس در ظرف سرو برگردانید.

سایر نکات
دقت کنید این میزان از مواد برای قالب های سایز کوچک مناسب است اگر از قالب سایز بزرگ استفاده می کنید حتما از 2 بسته کرم کارامل استفاده کنید یا کلا مقدار مواد را دو برابر کنید.

این كیك ظاهرا در كشورهای عربی حوزه خلیج فارس ، به كیك قدرت خدا موسومه البته با این تفاوت كه مواد كارامل رو كه آماده میكنن ، نمیذارن كه ببنده و همونطور مواد كیك شكلاتی رو روش اضافه میكنن و خود مواد داخل فر دو لایه میشه. با این روش هم میتونید درست کنید و نتیجه کار تفاوت چندانی نخواهد داشت.
#فلن_کیک#کیک#خوشمزه#کارامل#کرم _کارامل
...
نظرات