عکس پنینی مرغ سوخاری
سَـــــلویٰ
۶۰
۳.۴k

پنینی مرغ سوخاری

۱ آذر ۰۱
مردان اردهال
علیرضا نظری خرّم، نویسنده
روزی در کتابخانۀ آیت‌الله مرعشی، از فرزند بزرگ ایشان، آقا سید محمود سوال کردم: درست است که پدر شما در مشهد اردهال وارد سرداب زیر حرم شده و بدن‌های شهدایی را که به همراه یکی از فرزندان امام‌باقر علیه‌السلام، حدود هزار و دویست سال پیش در آن منطقه به شهادت رسیده‌اند، تر و تازه و سالم دیده است؟
ایشان در پاسخم فرمودند: بله درست است. پدرم برایم می‌گفت: خودم وارد سرداب شدم و آنها را که به جای کفن، به چیزی شبیه پوست حیوان پیچیده شده بودند، تر و تازه دیدم. به پاهایشان دست زدم و حتی کمی فشار دادم، نرم و تازه بودند مانند پای انسان زنده! گویی خوابیده‌اند! اگر مجالی دست داد ان‌شاءالله قصۀ مردانِ اردهال را برایتان خواهم نوشت.
بین عامۀ مردمی که با خدا و پیغمبر سر و کار دارند، زبان‌زد است، هرکه چهل هفته غسل‌جمعه بجا آورد بدنش در قبر نمی‌پوسد.
حقیر هرچه گشتم چنین سخنی را در روایات اهلبیت علیهم‌السلام نیافتم. مشغول کنجکاوی در این موضوع بودم که به‌جایش دو حدیث جالب پیدا کردم. امام معصوم، انجام دو عمل را باعث سالم‌ماندن بدن در قبر معرفی می‌کند.

حدیث نخست را در کتاب "الروضة‌في‌فضائل‌أميرالمؤمنين" نوشتۀ شاذان‌بن‌جبرئيل‌ قمی یافتم. نویسندهٔ کتاب از قول پیامبر خدا صلی‌الله‌عليه‌وآله نوشته بود: هرکه می‌خواهد درون قبرش، کرم‌ها جنازه‌اش را نخورند (ألّا تَأکلَهُ الدَّيدانُ) برای خواندن نمازهایش به مسجد برود (فَليَکنُسِ المَساجِدَ) و هرکه دوست دارد جسمش در قبر تر و تازه بماند و نپوسد (طَرِیاً مُطَرّاً)، به نظافت و پاکیزگی مسجد بپردازد.

حدیث دوم را در کتاب تفسیر فرات کوفی پیدا کردم. پیامبر خدا صلی‌الله‌عليه‌‌آله فرموده است: امام‌جماعت (الأَئِمَّةُ) و اذان‌گویی که علاوه بر اذان در مسجد، قرآن نیز می‌خواند (وَالمُؤَذِّنونَ بِتِلاوَةِ القُرآنِ وَالأَذانِ) در قبر نمی‌پوسند (وهُمُ الَّذينَ لا يَتَبَدَّدونَ في قُبورِهِم).


💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
سلام بروی ماه همگی..
ممنون از حضورتون ونگاها وپیامای قشنگتون..

برا دیدن دستور پنینی به پیج فرشته ی پاپیون سر بزنین..
ممنون از فرشته جان..وممنون از شما عزیزان..
...
نظرات