عکس کرم توت فرنگی
سَـــــلویٰ
۲۵۹
۳.۹k

کرم توت فرنگی

۱۸ فروردین ۰۲
حنای عزیزم سلام
عزیزِ مادر
این آخرین جشن تکلیفی است که من برای تو گرفتم..مثل همه ی جشن تکلیفها که من تکاپو کردم برای رمانتیک بودنش وبرای تو فقط مزه کیک یا دسرش خوشایند بود..برای من کادوی روز تکلیفت دغدغه بود وتو توی دلت آرزو میکردی کاش چیز تکراری نباشد یا رنگ‌ وبوی زیبایی بدهد..
اما امروز میخواهم بگویم جانِ مادر
تکلیف، تکرار نیست..تکلیف بزرگ شدن هست..بزرگ شدن فکر واندیشه ومعرفت وبصیرت تو..زیبا شدن نگاه هست مثل زیبایی چشمهای قشنگت..عزیز مادر تکلیف، مهربانتر شدن هست. خوبی ودلخوشی، برای همه خواستن هست...تکلیف، دوست داشتن ودوست داشته شدن در مدار احترام هست ..تکلیف ، خواندن نماز با طمأنینه در اول وقت آن است که فضیلتش را هزاران برابر میکند..
تکلیف ،دوست داشتن دعاست..دوست داشتن مسجد هست..دوست داشتن دوستهای مسجدیست..تکلیف ، با آرامش بیدار شدن برای سحر هست ..شوق حاضر کردن افطاریست. گزینش کلمات مهربانانه هست.. انتخاب هست..انتخاب خوب بودن وخوب ماندن..تکلیف مراقب بودن است و نگران بودن هست.. نگرانِ سلامتی عزیزان وابراز بموقع این نگرانی ...تکلیف آرام حرف زدن هست مانند آرام گام برداشتن..تکلیف صداقت داشتن هست حتی در سختترین شرایط.. تکلیف کمک حال بودن در خانواده هست..قدردان بودن هست برای همه ی آنچه که شاید دیگران با حسرت آرزویش را دارند..تکلیف دوست داشتن تمام زیبایی های انسان بودن است..
دلت نگیرد برای این آخرین عزیزکم..چون
برای تولدها ومناسبتها همیشه کیک هست..چه بازاری باشد چه کیک ساده ای که مادری را ساعتها در آشپزخانه پابند کند دسر هم هست چه مجلسیش چه ساده اش..مهم یادآوری این اول وآخرها به زیبایی است
االان من خوشحالم چون همیشه برای تو از بهترین وبنظرم خوشمزه ترینش هنرم وقت گذاشتم تا شاید اینطور علاقه ام را بتو نشان بدهم اینک در این حال ودر این ساعت دوست دارم بتو بگویم جان مادر .. همه ی اینها نماد دوست داشتن بود وهست مانند خود تکلیف که یک نماد ویک یادآوری برای مسئولیتی است که خداوند برای من وتو ودیگران برگزید. ..ومن در این چند سالی که گذشت سعی کردم این نماد برایت زیبا وخاطره انگیز باشد..امروز وامشب که قطار این یادآوری پیش من به ایستگاه آخر رسید اما برای تو ایستگاه آغاز باشد ..از امروز به بعد، هر زمان که در زندگیت ودر زندگی آینده ات، به این باور رسیدی که مسئولیتت را تمام وکمال ایفا میکنی وتکلیف را تکلیف میدانی در نیمه ی رمضان ،بگاه تولد میوه ی دل زهرای بتول علیها سلام برای خودت بهترین کیک را سفارش بده..کنارش یک گلدان گل طبیعی بگذار وخوشایند ترین دسر دنیا را برای خودت درست کن..شمعایی که دوستشان داری را کنارشان بچین و شاید عووود..
با خودت تنها بنشین..پیام من را بخوان واز مکلف شدنت لذت ببر..
هر سال در چنین روزی به نیت امام حسن علیه السلام همینقدر برای خودت زیبایی را یادآوری کن..حتی روزی که من نباشم..

من هم اگر عمری داشتم هزینه ی جشن تکلیف هر سالت را به نیت سلامتی وعاقبت بخیریت نذر امام حسن میکنم..شاید با همین نذر کوچک، دل کودکی شاد یا نگاه مادری به لبخند گره خورد..
مراقب دل پاک وروشنت بمان عزیز مادر..
...
نظرات