عکس شش انداز بادمجان
گلپونه بانو
۵۴
۷۳۵

شش انداز بادمجان

۲۱ اردیبهشت ۰۲
هزاران درود بر دوستان پاپیونی🌺
خورشت شش انداز بادمجان یکی از غذاهای محلی استان گیلانه که ظاهری شبیه فسنجون داره و با مواد مختلفی مثل تخم مرغ، هویج، سیب و بادمجان تهیه میشه. شش انداز بادمجان یکی از انواع این خورشته که توی گیلان طبخ میشه. شش انداز گیلان با بادمجان، شش انداز زنجان با خرما و شش انداز شیراز با هویج تهیه میشه.
طرز تهيه شش انداز بادمجان:
#شش_انداز بادمجان یکی از غذاهای محلی استان گیلان که ظاهری شبیه به فسنجان داره.جهت تهیه #شش_انداز_بادمجان ابتدا دو تا سه قاشق روغن در قابلمه ريخته و روي حرارت مي‌گذاريم.سپس مغز گردوي ساييده شده را در آن تفت مي‌دهيم.پياز سرخ كرده و زردچوبه را افزوده و كمي ديگر تفت مي‌دهيم.دو تا سه پيمانه آب ولرم و رب انار را مخلوط و به مواد اضافه مي‌كنيم.نمك و فلفل زده و با حرارت ملايم اجازه مي‌‌دهيم تا خورش به روغن بيفتد.در آخر به بادمجان‌هايي كه پوست گرفته‌ و به صورت نگینی خرد كرده نمك زده شده را در آبكش به مدت دو ساعت قرار مي‌دهيم تا تلخي آن گرفته شود. سپس شسته، خشك نموده و سرخ مي‌كنيم.آنگاه بادمجان‌ها را به خورشت اضافه كرده و اجازه مي‌دهيم تا جا بيفتد.مواد لازم جهت تهیه شش انداز بادمجان:
بادمجان قلمي پنج عدد،
مغز گردو ساييده شده300 گرم رب اناردو قاشق سوپخوري پياز سرخ كرده چهار قاشق سوپخوري نمك، فلفل، زردچوبه و روغن به ميزان لازم
#سفره_گیلانی
#گلپونه_پز
#غذای_محلی_گیلان
...
نظرات