عکس اسموتی خربزه و موز

اسموتی خربزه و موز

۵ خرداد ۰۲
مامان از بچگی به گوش ما خوانده‌بود که باید آدمِ خوبی باشی و حرف بدی نزنی و کار بدی نکنی، وگرنه به دل نمی‌نشینی و زشت می‌شوی! من از تصور زشت شدن می‌ترسیدم و نمی‌فهمیدم منظور مامان دقیقا چه نوع زشت شدنی‌ست و در خیالات کودکانه‌ام همان زشتیِ ظاهری را برداشت کرده‌بودم و تا مدت‌ها هر بار کار اشتباهی می‌کردم دچار هراس می‌شدم و می‌دویدم به سمت آینه‌ای و خودم را برانداز می‌کردم و دنبال یک چیزی مثل یک شاخ بزرگ وسط پیشانی‌‌ام می‌گشتم و احساس شرم داشتم که نکند دیگر دوست‌داشتنی نباشم. اما گذشت و به چشم دیدم که آدم‌های بدخلق و بدکردار و بدرفتار و آدم‌هایی که دارای خصلت‌های پلیدتری بودند، چطور به مرور از دلنشینیِ ظاهر افتادند، نه اینکه زشت شده‌باشند، ولی دیگر آرامبخش و دوست‌داشتنی و خوشایند نبودند... به وضوح دیدم که از نگاه و چشم‌های آدم‌های بدطینت و حسود، چقدر می‌ترسم و آنان که از من بیزار بودند و بدِ مرا می‌خواستند، چه چشم‌های هراسناک‌تری داشتند! من از ظاهر طبیعی و مادرزادی آدم‌ها حرف نمی‌زنم که بدون شک همه‌ی آدم‌ها و به هر نسبتی زیبا هستند. دنیا به من نشان داده‌بود که قلب و باطن آدم‌ها چطور با گذار زمان روی ظاهر و مخصوصا چشمانشان تاثیر می‌گذارد و چقدر مادرم درست گفته‌بود و مقصود حرفش چه بود و از چه نوع زشت شدنی حرف می‌زد!
یک چیزهایی را گذار زمان ثابت می‌کند و از یک‌جایی به بعد، تو اگر بد باشی، چهره و نگاهت این را فریاد می‌زند و نمی‌توانی جهان را گول بزنی و دلنشین و مهربان به نظر برسی و پنهان کنی که چقدر بدخواه آدم‌هایی! از یک جایی و از یک سنی به بعد، حتی مهربانی و خلوص آدم‌ها را می‌توان از صفای نگاه و از میزان دلنشینیِ حضور و ظاهرشان استنباط کرد.
تصمیم گرفته‌ام آدم خوب و خیرخواهی باشم، خیلی بیشتر! من دوست دارم آدم‌ها از چهره و نگاهم، بهترین احساسات جهان را دریافت کنند.

#نرگس_صرافیان_طوفان


اسموتی خربزه و موز :
مواد لازم برای۳ نفر:
خربزه پوست کنده و خردشده ۲ پیمانه
موز متوسط رسیده ۱ عدد
شکر به مقدار دلخواه

طرز تهیه:
برای درست کردن اسموتی خربزه فقط کافی است تمامی مواد را داخل مخلوط‌کن ریخته و آنها را با هم مخلوط کنید؛ فقط براي اين كه یک اسموتی خنک و خوشمزه داشته باشید مقداري يخ هم به مواد اضافه كنيد.
...