عکس بامیه هندی
صفری
۷
۲۰۹

بامیه هندی

۳ تیر ۰۲
#بامیه_هندی

مواد لازم:
آب ۴۰۰ گرم
آرد سفید قنادی ۲۰۰ گرم
روغن جامد ۸۰ گرم
تخم مرغ درشت ۴ عدد
وانیل نوک ق چ
شربت بار یا عسل ۱ ق
طرز تهیه:
آب و روغن را روی حرارت متوسط میگذاریم تا جوش بیاید. بعد آرد را به یکباره داخلش میریزیم و سریع شروع میکنیم با قاشق چوبی به همزدن و پختن.
بعد چند دقیقه که پختیم، مواد را روی سطحی پهن میکنیم تا خنک بشه. وقتی خنک شد، داخل کاسه میریزیم و با کمک خمیر زن ابتدا شربت بار یا عسل را اضافه و سپس دونه دونه تخم مرغ و وانیل را اضافه میکنیم (حتما حتما در هر مرحله خوب مخلوط میکنیم و بعد مرحله بعدی )
سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و در آخر با ماسوره آچاری به شکل حلقه ای میزنیم و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد میگذاریم تا رنگش طلایی روشن شود و بعد از فر در می آوریم و کنار میگذاریم تا خنک شود و سپس داخل روغن سرخ کردنی، با حرارت متوسط سرخ میکنیم تا دوباره بپزد.
در آخر بامیه های داغ را برای چند دقیقه داخل شربت گرم می اندازیم و تزئین میکنیم.
ماسوره من آچاری نیست. شهد بامیه
مواد لازم:
شکر ۲ پیمانه
آب ۱ پیمانه
گلاب ۱/۴ پیمانه
جوهر لیمو ۱/۴ ق چ یا آبلیمو تازه ۱ ق غ
زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه:
شکر و آب را روی حرارت متوسط میگذاریم تا بجوش بیاید. بدون اینکه هم بزنیم باید شکرش حل شود و فقط چند بار قابلمه را حرکت چرخشی میدهیم. وقتی شروع کرد به جوشیدن، گلوگز و جوهر لیمو را افزوده و صبر میکنیم تا بجوشد و وقتی کمی غلیظ شد، گلاب و زعفران را اضافه میکنیم و اجازه میدهیم‌ تا قوام بیاید. وقتی میزان غلظت، از عسل یک ‌درجه روانتر و رقیق تر شد، از روی حرارات برمیداریم. ♤ جوهر لیمو نمیگذارد شهدتون شکرک بزند. ♤ گلوگز هم ‌باعث براقیت شهدتون میشود.




من فقط سرخ کردم داخل فر نذاشتم😅
ماسوره سلطان بود


اگه درست کردین راضی بودین فاتحه ای برای پدرم بفرستین
...
نظرات