عکس خورش بامیه
محیا حمیدزاده
۲۱۹
۱.۳k

خورش بامیه

۱۰ مرداد ۰۲


ما خشم و فریاد آدم‌ها را دیدیم و چیزی که باعث این برون‌ریزی و استیصال شده‌بود را نه! ما رفتارهای لبریزِ تنش و بیزاریِ آنان را دیدیم و چیزی که آنان را به سرحد این بیزاری و جنون رسانده‌بود، نه! ما واکنش را دیدیم و قضاوت کردیم و هرگز دنبال کنش عظیم و دیوانه‌کننده‌ای در جهان یک انسان درمانده نگشتیم، دنبال اتفاقات و ناملایمتی‌های فراتر از آستانه‌ی تحملی که یک انسان را از شرایط خونسردی و اعتدال خارج کرده‌بود و به این نقطه رسانده‌بود. ما بخار بیرون جهیده از دریچه‌ی آب را دیدیم و فراموش کردیم که هیچ آبی بدون شعله‌هایی سوزان، به نقطه‌ی جوش نمی‌رسد...

#نرگس_صرافیان_طوفان

#خورش_بامیه
طرز تهیه به صورت مرحله به مرحله از عکسهای پنجم به بعد
باز هم اگر سوالی داشتید در خدمتم ❤️.
بامیه گیاهی است که به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد فیبر، علاوه بر کمک به هضم غذا، در کاهش کلسترول خون بسیار مفید بوده و همچنین بیماران دیابتی می‌توانند با خیس دادن چند عدد بامیه ریز شده درون یک لیوان آب به یک داروی طبیعی و بسیار مؤثر در کاهش قند خون دست پیدا کنند.
از فوائد شگفت انگیز دیگر بامیه می‌توان علاوه بر جلوگیری از پوکی استخوان‌ها به خاصیت ضد استرس بودن و ممانعت از خستگی زود هنگام آن نیز اشاره کرد.
تنها یک دلیل جهت عدم استقبال عموم از طبخ این خورش با ارزش وجود دارد و آن هم لزج شدن بامیه‌ها در طی فرایند پخت است اما در صورت آشنایی شما با ادویه‌ها و چاشنی خورش بامیه قطعاً نتیجه کار شما را بسیار راضی خواهد کرد.
دوشنبه نهم مرداد ۱۴۰۲
...
نظرات