عکس قورمه سبزی و سالاد نخود فرنگی
tabatabaee
۲۲
۱۷۲

قورمه سبزی و سالاد نخود فرنگی

۲ بهمن ۰۲
سبزی قورمه🍃 ۱ کیلو
گوشت خورشتی🥩 ۴۰۰ گرم
لوبیا قرمز🫘 ۲۰۰ گرم
لیمو عمانی🍋 ۴ عدد
آبلیمو🫗 نصف استکان
پیاز🧅 یک عدد
زعفران🥄نصف استکان
زردچوبه،فلفل سیاه،نمک🥄به میزان لازم
آب💧 به میزان لازم
برای تهیه خورش قورمه سبزی در ابتدای کار، لوبیا قرمز را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم از حداقل ۶ ساعت قبل به خوبی خیس بخورد تا نفخ آن به طور کامل گرفته شود.
در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم حالا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
گوشت را به صورت خورشتی تکه تکه کرده و به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم. تفت دادن گوشت را تا زمانی که تغییر رنگ دهد ادامه می دهیم.
در این مرحله لوبیا را که از قبل خیس کرده ایم، آبکشی می کنیم، سپس به گوشت اضافه می کنیم. لوبیا را هم در حد یک دقیقه تفت می دهیم، سپس ۴ تا ۶ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم.
حالا حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب درون قابلمه به جوش آید. وقتی که آب به نقطه جوش رسید، حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم گوشت و لوبیا به طور کامل بپزند. حالا تخمه های درون لیمو عمانی را خارج می کنیم.می توانیم لیموهای عمانی را در آب قرار دهیم تا خورش را تلخ نکنند. سبزی خورشتی را به صورت کاملا ریز خرد می کنیم، سپس به همراه روغن درون یک تابه مناسب تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شده و رنگش تغییر کند.پس از اینکه گوشت و لوبیا نیم پز شدند، سبزی خورشتی سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه لوبیا و گوشت به طور کامل پختند، لیمو عمانی را به همراه مقداری نمک و فلفل را اضافه می کنیم.در مرحله پایانی اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم جا بیفتد و روغن بینداز برای اینکه روغن خورش روی آن جمع شود می توانیم یک قالب کوچک یخ به قابلمه اضافه کنیم. و در نهایت آبلیمو و زعفران را به خورش اضافه میکنیم
در پایان خورش قورمه سبزی را به همراه برنج آبکش سرو می کنیم🍚🍽🥗🍲
#قورمه_سبزی#سالاد_نخود_فرنگی#برنج_آبکشی#آشپزی#خوشمزه
...