عکس کوکوی باد کوبه ای

کوکوی باد کوبه ای

۱ هفته پیش
سلام دوستان خوبین 😘😘
امروز یه کوکوی خوشمزه داریم مربوط به شمال کشورمون توی مهمونیای رسمی و مراسم عروسی طبخ میشه
کوکوی مرغ یا بادکوبه ای با ارزش غذایی بالا اگه به تنوع غذایی علاقه مند هستین با من همراه بشین تا بیینیم چطوری درست میکنن اول بگم که من خودم دفعه اول بود درست کردم خانوادم خیلی خوششون اومد رفت توی لیست غذاهام امیدوارم شمام علاقه مند بشین.
مواد لازم برای کوکوی باد کوبه ای:
سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
تخم مرغ ۵ عدد
پیاز جهت درست کردن پیاز داغ
پوره گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران به میزان لازم
آب‌لیمو۱ قاشق غذاخوری
ماست ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه زردچوبه نمک
طرز تهیه:
ابتدا مرغ رو بپزین .
سپس ریش کنید .
سیب زمینی رو سرخ کنید
برای سس کوکوی باد کوبه ای پوره گوجه فرنگی رو تفت بدین آبلیمو بزنید بزارین تا بجوشه و زعفران بزنید و کمی که غلیظ شد به مایه کوکو اضافه کنید.
تمامی مواد و ماست و ادویه ها رو مخلوط کنید تخم مرغ بزنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس داخل روغن دو طرف کوکو رو سرخ کنید.
استفاده از زرشک کاملا دلبخواهیه
توی بعضی از دستور پخت این غذا از گردوی خرد شده هم استفاده میشه.


کوکوی مرغ یا کوکو بادکوبه یکی از غذا‌های مشهور و محبوب خطه شمال ایران و به خصوص گیلان است که ظاهرا اصالت آن به کشور روسیه و شهر قفقاز برمی‌گردد.


یکی از نکات بسیار مهم در تهیه انواع غذا‌ها انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی می‌خواهید مرغ را انتخاب کنید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد.
دوستای گلم مخصوصا شمالیهای عزیزمون خوشحال میشم کامنت بزارن و اگه نکته ای داره بگم چون بار اولم بود درست کردم به این روش خوشحال میشم از تجربیاتتون استفاده کنم🙏🙏😍😍😍
شاد باشین😘😘♥️♥️
...
نظرات