عکس کلم پلو شیرازی
محبوبه خدمتی
۳۵۹
۵.۷k

کلم پلو شیرازی

۱۲ دی ۹۵
سلاااام گلای باغ پاپیون
مدتی بود دوستان از من درخواست میکردند تا غذاهای سنتی شیراز رو بزارم.البته این روز ها با وجود شبکه های اجتماعی غذاها دیگه مختص به یه شهر نیست ...
به هر حال من تصمیم گرفتم تا غذاهای سنتی شیراز و فارس رو بین کارام براتون بفرستم و بهتر دیدم که اول گل سر سبد غذاهای شیرازی #کلم_پلو_شیرازی رو بفرستم.
کنارش هم که #ژله_چرخشی و#سالادفصل ، سبزی خوردن و#ترشی کلم بنفش و چاغاله بادام که خودم انداختم.جاتون خالی :) :)
 
کلم پلو شیرازی
 
کلم قمری ۲۵۰ گرم  .  گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم  .  پیاز 2 عدد 
برنج ۳ پیمانه  .  آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری  .  سبزی ( شوید.تره.ترخان.ریحان ) 100 گرم

طرز تهیه : داخل کاسه ای گوشت چرخ کرده ، 1 عدد پیاز رنده شده ، ارد نخودچی ، مقداری نمک و فلفل را خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند ( آب پیاز رنده شده را با دست بگیرید ).

با دست از مواد کوفته بردارید و قلقلی های یک اندازه ای درست کنید و در روغن سرخ نمائید و کنار بگذارید ( بهتر است قلقلی ها را به اندازه یک فندق گرد کنید ).
کلم قمری ها را خلالی خرد کنید وسرخ کنیدو کنار بگذارید.
برنج را 30 دقیقه خیس کنید. سپس با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و پس از اینکه کمی جوشید آبکشی کنید ( برنج را زمانی آبکشی کنید که وقتی میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).
 قابلمه را روی حرارت قرار دهید ، ته قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید ( نان ، سیب زمینی و … ) ، مایه کلم ، گوشت های قلقلی و برنج را لایه لایه داخل قابلمه بریزید تا وقتی که مواد تمام شوند.
حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند سپس نصف لیوان آب را با مقداری روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید و حرارت را کم کنید ، پس از دم کشیدن برنج را در دیس بکشید و با گوشت قلقلی ، برنج زعفرانی و … سرو کنید.
×نکته( از کلم برگ هم میشه استفاده کرد )
#کلم_پلو_شیرازی #ژله_چرخشی#سالادفصل#ترشی#خوشمزه#تزیین#ناهار#شام

 
...
نظرات