عکس کیک کرمدار
زهرا
۱۱
۴۶۲

کیک کرمدار

۲ بهمن ۹۵
آرد دوپیمانه
تخم مرغ 4 عدد
شکر یک ویک چهارم پیمانه
نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق مرباخوری
شیر دوسوم پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری-روغن مایع نصف پیمانه

طرز تهیه
تخم مرغها، وانیل و شکر رو با همزن برقی ۳ الی ۴ دقیقه بزنید تا کرم رنگ بشه. ، روغن و شیر رو اضافه کنید و کمی هم بزنید. آرد و بیکینگ پودری که قبلا با هم مخلوط و ۳ بار الک کردید رو اضافه کنید. مواد رو فقط ۵ ثانیه با همزن برقی بزنید تا با هم مخلوط بشن. مایه رو به دو قسمت نامساوی تقسیم کنید. یکی از قسمت ها که کمی بیشتر از قسمت دیگر هست رو داخل قالب بریزید (بهتره ارتفاع لایه زیرین کیک بیشتر باشه) و قالب رو روی سطح بکوبونید تا تمام مواد در سطحی برابر قرار بگیرن. قالب رو به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تا زمانی که روی کیک طلایی بشه و داخلش پخته باشه داخل فر قرار بدید. بعد از پخت فر رو خاموش نکنید تا گرم بمونه و فقط قالب رو خارج کنید و ۵ دقیقه صبر کنید. سپس روی سطح کیک، کرم رو بریزید و با پالت کاملا سطحشو صاف کنید تا کرم همه جای کیک رو یکدست و هم اندازه بپوشونه.
باقی مانده مایه کیک رو روی سطح کرم بریزید و کاملا با قاشق پخش و صافش کنید. قالب رو داخل فر قرار بدید. روشن کنید و درجه حرارت فر رو کم کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعدگریلو روشن کنید باشعله کم تاروی سطح کیک کاملاپخته شود، از فر درش بیارید و بذارید کمی از دما بیافته. روی قالب، سلفون بکشید و سپس به مدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار بدید. بعد از ۸ ساعت با کمک سلفون، کیک کرمدار رو از قالب درآرید و با چاقوی تیز برش بزنید
مواد لازم کرم:
آرد سفید یک پیمانه
شکر یک ویک چهارم پیمانه
آب یاشیردو پیمانه
گلاب یک چهارم پیمانه
وانیل یک قاشق مرباخوری
رنگ خوراکی در صورت دلخواه کمی
طرز تهیه:
ابتدا در حد دو دقیقه آرد رو داخل قابلمه تفت بدید. بعد شکر و کمی از آب رو بهش اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشه و ذراتش درون آب حل بشه. حالا بقیه آب و گلاب رو اضافه کنید. با شعله بسیار کم حدود یک ساعت تا یک و نیم ساعت باید زمان بدید تا آب به خورد آرد و شکر بره و کرم غلیظ شه. حرارت حتما باید ملایم باشه وگرنه بعدا طعم آرد رو تو کرم حس میکنید. البته وجود گلاب باعث میشه که کرم عطر بهتری بگیره اما چون ابتدای کار گلاب رو اضافه میکنیم به مرور عطرش میپره و خیلی عطر گلاب هم تو کرم حس نمیشه. در حقیقت فقط واسه اینه که بوی خامی آرد رو تعدیل کنه.
در این مدت مرتب کرم رو با قاشق هم بزنید. وقتی کرم کاملا غلیظ شد از روی حرارت برش دارین. بهش وانیل بزنید.
...
نظرات