عکس بیسکویت هندوانه ای
مامان دنی
۶
۲۲۲

بیسکویت هندوانه ای

۱۷ بهمن ۹۵
#بیسکویت هندوانه ایی#

طرز تهیه????????????????
کره (به دمای محیط رسیده) 3/4پیمانه
شکر دانه ریز 3/4 پیمانه
تخم مرغ (به دمای محیط رسیده)1 عدد
وانیل یا اسانس هندوانه 1/2 ق چ
بکینگ پودر 1/4ق چ
نمک یک پینچ
آرد 2 پیمانه
ابتدا کره و شکر را خوب با همزن مخلوط میکنیم بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس در ظرف دیگری آرد و بکینگ پود و نمک را به خوبی با هم مخلوط نمایید و کم کم به مواد اضافه کنید. خمیر بیسکویت بدست آمده نرم است و تقریبا در ظرف میتوانید به راحتی جمش کنید. به اندازه یک پیمانه از خمیر را برداشته و رنگ قرمز برنید و بصورت استوانه در آورید و در یخچال برای 1 ساعت قرار دهید باقی خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده یک بخش را سبز کرده و بخش دیگر را به عمان صورت سفید بگذارید و در یخچال قرار دهید . بعد از 1 ساعت روی سطح را کمی آرد بپاشید و خمیر سفید را باز کنید و خمیر استوانه ای قرمز را روی آن قرار دهید و خمیر سفید را به دور آن بپیچید برای همیر سبز همین مرحله را تکرار کنید و دوباره دور خمیر را سلفون بپیچید و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت دهید بعد از 2 ساعت خمیر را به قطر نیم میلیمتر با چاقوی تیز برش داده و دایره را از وسط نصف کنید و روی بیسکویت ها را شکلات چیپسی کوچک بزارید و به مدت 9 تا 11 دقیقه در فر 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.
نکته:بیسکویت ها نباید قهوه ای رنگ شوند پس مراقب باشید. زمانیکه آرد را به خمیر بیسکویت اضافه کردید و دیدید هنوز خیلی چسبندس کم کم مقدار کم آرد اضافه کنید تا خمیر صاف و یکدست شود. ولی سفت نشود وگرنه بیسکویتتان سفت میشود و دیگر ترد نیست.
بهتره زمانیکه لایه سفید و سبز را باز میکنید تمام مراحل را روی کاغذ روغنی انجام دهید و سطح آنرا آرد پاشی کنید که با کمک آن بتونید به راحتی خمیر را به دور خمیر استوانه ایی بپیچید
...
نظرات