عکس قطاب سیب و هویج
بی نهایت خوشمزه
ممنون از دوست عزیزم بابته دستور خوبشون .
@mani_sweetland
...
مواد لازم

قطاب سیب و هویج

۶
مواد لازم خمیر
کره
۲۵۰ گرم
آرد
۳۰۰ گرم
پودر قند
نصف پیمانه
ماست‏
۱ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق سوپ خوری
سرکه سفید
۱ قاشق سوپ خوری
وانیل
نوک قاشق چای خوری
مواد میانی :
سیب
۳ عدد
هویج
۲ عدد
گردو
۵۰ گرم
شکر
۶ قاشق سوپ خوری
دارچین
۱ الی ۲ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

قطاب سیب و هویج

قطاب شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه

قطاب سیب و هویج

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ابتدا کره نرم شده و پودر قند و وانیل رو با همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و سبک بشه . سرکه و ماست رو باهم مخلوط کنید و به موادتون اضافه کنید و حدود ۲ دقیقه با همزن بزنید (نگران نباشین اصلااااا شیرینیتون بوی سرکه نمیگیره)
۲
و بعد آرد و بکینگ پودر رو که با هم مخلوط کردین و الک کردین کم کم به موادتون اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خمیر جمع بشه و خمیر نرمی بدست بیاد که به دستتون نچسبه (اصلا خمیر رو ورز ندین ) و بعد داخل نایلون قراربدین و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار بدین .
۳
توی این فاصله مواد میانیتون رو اماده کنید . سیب و هویج رو با رنده درشت رنده کنید و بهش شکر اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار بدین و هم بزنید تا شکر حل بشه و آبش کاملا تبخیر بشه (اصلا عجله نکنید باید انقدر روی حرارت بمونه تا آب سیب و هویج کاملا تبخیر بشه و ذره ای آب نداشته باشه) .
۴
و بعد از روی حرارت بردارین و بهش دارچین و گردوی خرد شده اضافه کنید و اجازه بدین تا کاملاااااا خنک بشه . بعد خمیر رو با وردنه باز کنید و با قالب دایره قالب بزنید و از مواد میانی وسط خمیر قرار بدین و خمیر رو بپیچید (خیلی خمیر رو از مواد پر نکنید و خیلی هم خمیر رو نازک باز نکنید باید ضخامتش معمولی باشه ) .
۵
و بعد داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختین با کمی فاصله از هم قرار بدین( نیازی به چرب کردن قالب نیست ) و بعد داخل فری که از قبل گرم کردین با درجه حرارت ۱۷۰ به مدت ۲۵ دقیقه قرار بدین تا زیر شیرینی طلایی بشه . و بعد وقتی شیرینی کاملا خنک شد روش پودر قند الک کنید .
عکس و تصاویر ارسالی از قطاب سیب و هویج
نظرات دستور پخت

قطاب سیب و هویج