مواد لازم

شیرینی خرمایی کرمانشاهی

۲۲
مواد اصلی
آرد گندم
۳ لیوان
ماست‏
۲ قاشق غذا خوری
کره
۲۲۰ گرم
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
گلاب
۵ قاشق غذا خوری
خرما
۳۰۰ گرم
مغز گردو
۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ برای تزیین شیرینی
۱ عدد
کلمات کلیدی

شیرینی خرمایی کرمانشاهی

طرز تهیه

شیرینی خرمایی کرمانشاهی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
کره را روی حرارت بخار قرار دهید تا آب شود ( روش بن ماری ) ، بکینگ پودر و ماست را مخلوط کنید سپس به کره آب شده اضافه نمایید.
۲
پس از مخلوط شدن مواد کم کم آرد را اضافه کنید و ۳ دقیقه ورز دهید ( فقط تا حدی ورز دهید که خمیر یکدست شود ).
۳
خمیر را داخل نایلون فریزر بگذارید و به مدت ۲ ساعت کناری قرار دهید ؛ در این مدت خرماها را بشویید و پوست و هسته خرما را جدا کنید سپس بهمراه مغز گردو و گلاب مخلوط و چرخ کنید ( در صورت تمایل میتوانید ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین یا رازیانه اضافه کنید ).
۴
پس از ۲ ساعت که خمیر آماده شد تکه هایی از خمیر بردارید و کف دست تان پهن کنید سپس داخل آن مقداری از خرمای چرخ شده بگذارید و از اطراف جمع کنید ( تمام شیرینی ها را به همین صورت اماده کنید ).
۵
نان خرمایی ها را داخل سینی فر بچینید و روی آنها را با برس زرده تخم مرغ بمالید سپس سینی را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه قرار دهید تا روی نان خرمایی ها طلایی شود.
۶
پس از آماده شدن نان خرمایی باید صبر کنید تا خوب سرد شوند سپس داخل ظرف قرار دهید ، این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده میباشند و باید در زمان انتقال به ظرف خوب سرد شده باشند.
سایر نکات

شیرینی خرمایی کرمانشاهی

میتوانید بسته به سلیقه تان انواع مدل های این شیرینی خوشمزه را آماده کنید ، در صورت تمایل میتوانید پیش از قرار دادن نان خرمایی ها در فر یک گردو برای زیبایی بیشتر روی نان خرمایی ها قرار دهید و یا زرده تخم مرغ را با مقداری زعفران دم کرده مخلوط کنید و روی نان خرمایی ها بزنید تا رنگ طلایی تری داشته باشید.
نظرات دستور پخت

شیرینی خرمایی کرمانشاهی