عکس شیرینی خرمایی
براتون آموزش یه شیرینی خوشمزه رو آوردم که بافت بی نظیر و طعم دلنشینی داره. برای سرو کنار چای عصرونه گزینه خوبی هست و مناسب افطاری ماه رمضان هم هست.
دستور این شیرینی را با تغییرات از یه دستور ایتالیایی به دست آوردم .
...
مواد لازم

شیرینی خرمایی

۸
مواد اصلی
کره
۱۲۵ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
پودر قند
۵۰ گرم
ماست‏
۲ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق مربا خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
آرد شیرینی
۳۰۰ گرم
مواد میانی
خرما
۱۵۰ گرم
آب
۱تا۲ قاشق غذا خوری
کنجد و گردو
۲تا۳ قاشق غذا خوری
دارچین ،رازیانه
۱/۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیرینی خرمایی

شیرینی کلوچه خرما کلوچه خرمایی
طرز تهیه

شیرینی خرمایی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
کره و پودر قند را با هم بزنید تا کاملاً یکدست و کرمی شود. تخم مرغ و وانیل را اضافه و هم بزنید تاکاملاً مخلوط شوند.
۲
نیمی از آرد را اضافه کنید و هم بزنید.سپس بکینگ پودر ،ماست و بقیه آرد  را اضاف کنید و مخلوط کنید تا خمیر جمع شود .خمیر باید نرم باشد اگر سفت بود یک قاشق دیگر ماست و اگر شل بود یک قاشق آرد اضاف کنید. خمیر را با کیسه پلاستیکی یا سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت بدید.
۳
حالا هسته خرماها را می گیریم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و ۲ قاشق غذاخوری آب به آن اضافه می کنیم و روی حرارت بسیار ملایم می گذاریم و با پشت قاشق روی آن ها فشار می آوریم تا کاملا له شوند.از روی حرارت بردارید سپس کنجد یا گردو و دارچین را اضاف کنید و با هم مخلوط کنید.
۴
فر را با دمای ۱۸۰درجه سانتیگراد گرم کنید.خمیر را بین دو کیسه پلاستیکی یا کاغذ روغنی با وردنه به ضخامت حدود۳میل باز کنید و قالب بزنید. مقداری خرما بین دو خمیر قالب زده قرار بدید لبه ها را با دست بهم فشار بدید تا لبه ها بهم بچسبند سپس مهر بزنید.این شیرینی را به صورت رول شده هم می‌توانید درست کنید .
۵
شیرینیها را درون سینی پوشیده شده با کاغذ روغنی قرار دهید و به مدت۲۰تا۲۵دقیقه یا تا زمانی که زیر شیرینی ها طلایی شود بپزید.بگذارید شیرینی ها کاملاً خنک شوند و بنا به سلیقه موقع سرو می توانید کمی  پودر قند روی آنها الک کنید.نوش جان🤗 امیدوارم درستش کنید و ازش لذت ببرید🥰 منتظر عکسهای قشنگتون هستم😍
سایر نکات

شیرینی خرمایی

به هیچ عنوان از روغن مایع بجای کره استفاده نکنید چون شیرینی هاتون داخل فر وا می روند.
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی خرمایی
نظرات دستور پخت

شیرینی خرمایی