عکس شیرینی مربایی دورنگ نوستالژی
سلام دوستان گلم الهی حال همگیتون خوب باشه امروز با شیرینی مربایی دورنگ درخدمتتون هستم ایده شیرینی دورنگ رو از دیدن سریال لحظه ی گرگ و میش به ذهنم رسید چند جای سریال که دقت کردم شیرینی های مربایش این مدلی بودن خیلی دلم خواست درست کنم بیاد اون دوران و اون سریال خاطره انگیز از پاپیون عزیز میخوام این دستور رو تایید کنه
...
مواد لازم

شیرینی مربایی دورنگ نوستالژی

۲۰
مواد اصلی
آرد سفید قنادی
۵۰۰ گرم
پودر قند
۱۵۰ گرم
روغن صاف
۲۵۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
شیر یا بستنی
۵۰ گرم
وانیل
۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو
۳ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

شیرینی مربایی دورنگ نوستالژی

طرز تهیه

شیرینی مربایی دورنگ نوستالژی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۳
دقیقه
۱
ابتدا در ظرفی روغن ۵۰صاف و آرد سفید قنادی رو با هم مخلوط کرده و با لیسک خوب مخلوط کنید تا روغن بخورد آرد برود
۲
در ظرفی دیگر دوعدد تخم مرغ کامل را بشکنید وانیل را اضافه و با چنگال مخلوط کنید سپس تخم مرغ را بهمراه پودر قند،بستنی یا شیر (میتونید از آب هم استفاده کنید)،را اضافه کرده و مواد را آرام آرام با نوک انگشتان بخورد هم بدهید خیلی ورز ندهید چون خمیر به روغن می افتد همیکنه خمیر جمع شد کافی است.
۳
خمیر آماده را با ترازو وزن کنید و به دوقسمت مساوی تقسیم کنید یک قسمت را ساده بگذارید به قسمت دیگر ۳ قاشق غذاخوری کاکائو اضافه کنید و با نوک انگشتان خوب ترکیب کنید.
۴
خمیر ها را در نایلون گذاشته و ۷ الی ۸ الی ساعت داخل یخچال قرار داده تا استراحت کند و خودش را بگیرد من یک شب تا صبح خمیر را درون یخچال استراحت دادم.
۵
خمیر را از یخچال خارج کرده و بمدت ۱/۵ تا ۲ ساعت اجازه دهید تا خمیر به دمای محیط برسد بعد باوردنه بین دوتا کاغذ روغنی باز کرده وخمیر ها را با کاتر دلخواه به قطر ۲ تا ۳ میل کاتر بزنید و در سینی فر قرار دهید سینی هارا بمدت ۲ ساعت درون یخچال بگذارید تا خمیر منسجم شود.
۶
فر را از قبل بمدت ۲۰ دقیقه بادرجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سپس سینی را به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه داخل فر قرار میدهیم تا شیرینی‌ها پخته شوند
۷
وقتی شیرینی ها پخت از فر بیرون بیاورید و یک روز استراحت دهید و بعد روی آنها مارمالاد بزنید و شیرینی هارو جفت کنید بعد بدلخواه تزئین کنید.
سایر نکات

شیرینی مربایی دورنگ نوستالژی

دوستان گل این مقدار مواد امتحان شده هستش اگر احساس کردین خمیر به راحتی جمع نمیشود مایعات یاروغن اضافه نکنید آرام آرام با حوصله خمیر را جمع کرده خمیر بعد از استراحت راحت منسجم میشود پس چیزی اضافه یا کم نکنید.
نوش جان
نظرات دستور پخت

شیرینی مربایی دورنگ نوستالژی