عکس شیرینی کاراملی شکلاتی
شیرینی کاراملی شکلاتی طعمی بینظیر دارد و برای عید نوروز بسیار مناسب است.
...
مواد لازم

شیرینی کاراملی شکلاتی

۳۰
مواد اصلی
کره یا مارگارین
۲۰۰ گرم
پودر قند یا(140 گرم)
۱ لیوان
روغن مایع یا(140 گرم)
۱ فنجان
تخم مرغ
۱ عدد
پودر کاکائو
۳ قاشق غذا خوری
وانیل
۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
آرد سفید یا (570گرم)
۵ لیوان
مواد لازم
شکر
۱ قاشق غذا خوری
کره
۱ قاشق غذا خوری سرپر
خامه صبحانه
۲۰۰ گرم
بادام زمینی پوست کنده وپرک شده
۱ لیوان
مواد لازم
شکلات شیری
۸۰ گرم
کلمات کلیدی

شیرینی کاراملی شکلاتی

شیرینی شیرینی خشک شیرینی کاراملی شیرینی شکلاتی
طرز تهیه

شیرینی کاراملی شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
برای درست کردن شیرینی کاراملی شکلاتی اول کارامل را تهیه نمایید، شکر را داخل تابه ای ریخته و روی حرارت کم قرار دهید تا کامل ذوب شود و تغییر رنگ دهد و کاراملی گردد(مراقب باشید نسوزد روی حرارت کم ذوب کنید)
۲
سپس کره را اضافه کرده و هم بزنید و بعد خامه را اضافه کنید و هم بزنید و کمی بپزید (وقتی خامه اضافه می کنید شکر سفت خواهد شد، نگران نباشید سریع هم بزنید تا دوباره شکر ذوب شود در صورتی که ذوب نشد ۱/۴ پیمانه شیر اضافه کرده و مدام هم بزنید تا کامل حل شود ) سپس از اجاق برداشته و بادام زمینی را اضافه نمایید و مخلوط کنید و کنار بگذارید.
۳
برای تهیه خمیر شیرینی ابتدا در ظرف گودی تخم مرغ و،وانیل را با هم مخلوط نمایید و هم بزنید بعد روغن مایع،کره، پودر قند، پودر کاکائو را هم بیفزاید و با ویسک بخورد هم دهید در آخر آرد الک شده بهمراه بیکینگ پودر را قاشق قاشق به مواد تخم مرغ اضافه کنید همچنان با ویسک ترکیب کنید فقط برای چند لحظه آن هم با نوک انگشتان مواد را کمی ورز دهید تا اگر گلوله ای از آرد مانده ترکیب شود و خمیر نرم و لطیفی مانند (نرم ترین قسمت گوش)حاصل شود.
۴
خمیر را بین دو کیسه فریزر با وردنه بقطر نیم سانت کاتر بزنید و کیسه را کمی بلند کنید و آرام خمیر کاتر زده را به سینی فری که کاغذ روغنی پهن نمودید منتقل کنید.
۵
فر را از ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید، در این مدت سینی ها را درون فریزر قرار دهید تا هنگام پخت در فر شیرینی ها پهن نشوند.
۶
شیرینی ها را در فر بمدت ۲۰ دقیقه بپزید. پس از خارج نمودن از فر و کامل خنک شدن شیرینی ها از مواد کاراملی به اندازه یک قاشق مرباخوری روی شیرینی ها قرار دهید و با شکلات ذوب شده به روش بن ماری شیرینی ها را تزیین نمایید. امیدوارم شیرینی کاراملی شکلاتی را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.
سایر نکات

شیرینی کاراملی شکلاتی

دوستان گل من برای اولین بار این شیرینی رو درست کردم هنگام اضافه کردن خامه به شکر کاراملی شده کارامل کف تابه سفت شد آرام آرام با ویسک هم زدم داشتم ناامید میشدم چون کارامل گوله شده و باز نمیشد که بفکرم رسید شیر اضافه کنم مجدد روی حرارت مدام هم زدم آرام آرام حل شد شاید ۲۰دقیقه زمان برد پس نگران نشین.
این شیرینی با این میزان آرد خیلی عالی و ترد شد اگر آرد بیشتری بزنین شیرینیتون سفت میشه.
مدت زمان فر هم رعایت کنید چون اگر بیشتر بمونه هم سفت میشه هم به دلیل داشتن کاکائو ممکنه شیرینی بسوزه.
با این میزان مواد با کاتر متوسط بمن ۳۰ تا شیرینی داد.
نظرات دستور پخت

شیرینی کاراملی شکلاتی