عکس پاستا پنه با سُس
#این روش پخت پاستا بسیار راحت وخوشمزه است و مخصوصا برای بچه ها جذاب است و چون به مدت طولانی تری درون آبجوش قرار می گیرد هضمش راحت تر می باشد.
امیدوارم حتما درست کنید ومیل کنید ولذت ببرید واگر خوشتان آمد برا سلامتی امام زمان(عج) وحل مشکلات هممون یک صلوات بفرستید🙏🏻.
...
مواد لازم

پاستا پنه با سُس

۴
مواد اصلی
پاستا پنه
۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده
۳۰۰ گرم
پیاز بزرگ
۱ عدد
نخود فرنگی آبپز
۲ قاشق غذا خوری
قارچ
۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای
نصف عدد
رب گوجه ‌فرنگی
۲تا۳ قاشق غذا خوری
روغن
به مقدار لازم
پودر زنجبیل وپودر آویشن
به مقدار لازم
پنیر پیتزا
۲۰۰ گرم
پنیر گودا
۳ ورق
زردچوبه
۱ قاشق چای خوری
سس کچاپ یا تند
به مقدار لازم
نمک و فلفل وفلفل قرمز
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پاستا پنه با سُس

پاستا پنه فست فود وعده شام وعده نهار
طرز تهیه

پاستا پنه با سُس

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
ابتدا درون قابلمه را آب ریخته با مقدار کمی نمک و روغن میگذاریم تا آب به جوش بیاید، سپس پاستا پِنِه را درون آن ریخته و به مدت ۲۰دقیقه می گذاریم تا بجوشد و نرم شود ولی شکل خودش راحفظ کند واز هم نپاشد.سپس پاستاها را آبکش می کنیم و روی آن ها را کمی آب سرد میریزیم تا به هم نچسبند.
۲
یک عدد پیاز درشت را نگینی خرد کرده ودرون تابه باروغن تفت میدهیم تا کمی سبک شود وطلایی رنگ شود، سپس گوشت چرخ کرده را به آن افزوده وخوب تفت میدهیم تا گوشت از خامی درآید وبپزد و یه قاشق زردچوبه به آن اضافه کرده وهم میزنیم.
۳
سپس قارچ را خرد کرده ودرون روغن تفت داده و فلفل دلمه ای نگینی را هم به آن افزوده و در حد یکی دودقیقه تفت می دهیم (بیشتر تفت ندهید که تلخ میشود)
۴
دراین مرحله مخلوط قارچ وفلفل دلمه ای را به همراه نخودفرنگی آبپز به گوشت چرخ کرده اضافه ومخلوط می کنیم.
۵
سپس رب گوجه را به همراه نمک وفلفل و نوک قاشق پودر زنجبیل و نصف قاشق پودر آویشن به مواد گوشت اضافه کرده وپس از مخلوط شدن شعله را خاموش می کنیم.
۶
ظرف پیرکس مورد نظر برای سرو را آماده کرده وابتدا مقداری از پاستا را درون آن ریخته، سپس یک لایه پنیر پیتزا روی آن ریخته و یک لایه از مواد گوشتی وباز یک لایه پنیر پیتزا و پاستا و... به همین ترتیب. لایه آخر باید پنیر پیتزا باشد ورپی کل پاستاها را کامل بپوشاند، و سپس ۳ورق پنیر گودا را روی آن می چینیم.
۷
ظرف را درون ماکرو ویو باقدرت ۹۰۰ وات به مدت ۱۰دقیقه قرار می دهیم تا پنیر کاملا آب شود.(یا درون فر با شعله پایین یا درون تابه با دم کنی روی گاز با حرارت ملایم به مدت ده تا پونزده دقیقه می گذاریم تا پنیر کاملا آب شود)
۸
میتوان شعله بالای فر یا گریل ماکرو ویو را برای پنج دقیقه روشن کرد تا روی پنیر برشته تر شود. بعد از پخت با سُس کچاپ یا تند سرو می کنیم.
تصاویر مراحل تهیه

پاستا پنه با سُس

بیشتر
سایر نکات

پاستا پنه با سُس

به ماکارونی لوله ای شکل، پِنِه می گویند.
می توان از هرنوع ماکارونی شکلی استفاده کرد ولی اون وقت دیگه اسمش پاستا پِنِه نیست.
مواد میانی را به دلخواه میتوان تغییر داد،مثلا میتوان نخودفرنگی یا قارچ یا فلفل دلمه ای را حذف کرد یا ذرت آبپز اضافه کرد.
میتوان بجای گوشت چرخ کرده از گوشت مرغ نگینی پخته استفاده کرد.
پنیر گودا قابل حذف می باشد.
نکته:برای اینکه پنیر خوب کِش بیاید میتوان مقدار خیلی کمی آب روی آن اسپری کرد.
در انتها روی پاستا هم میتوان آویشن پاشید که عطر خیلی خوبی به آن می دهد.
عکس و تصاویر ارسالی از پاستا پنه با سُس
نظرات دستور پخت

پاستا پنه با سُس