مواد لازم

شکلات چیبسی رنگی خانگی

۱۲
مواد اصلی
شکلات سفید
۱ پیمانه
روغن نارگیل
۱/۲ پیمانه
عسل
۴ قاشق غذا خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
رنگ ژله یا پودری
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شکلات چیبسی رنگی خانگی

شکلات شکلات چیپسی
طرز تهیه

شکلات چیبسی رنگی خانگی

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
ابتدا بایدشکلات را به روش بن ماری ذوب کنید سپس سر خلال دندان را در رنگ فرو کرده و سپس با آن شکلات ذوب شده را هم بزنید تا رنگ آن به شکلات منتقل شود. سپس با قاشق، شکلات را هم بزنید تا رنگ در همه قسمت‌های شکلات پخش شود. اگر رنگ کافی نبود، دوباره مقداری رنگ اضافه کنید.در ظرف مقدار کمی آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و سپس روغن نارگیل را در آن بریزید. حرارت را ملایم کرده و مخلوط آب و روغن را تا حدی هم بزنید که رنگ آن شفاف شود. شکلات رنگی، عسل و وانیل را به مایع فوق اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا رنگ آن براق شود.
۲
وقتی مخلوط غلیظ شد، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و به هنگام فرم دادن به آن مشکلی پیش نیاید.
۳
کف یک سینی، کاغذ روغنی را پهن کنید. پس از ۳۰ دقیقه، شکلات را از فریزر خارج کرده و در قیف بریزید، سپس با فشار دادن قیف نقطه‌هایی از شکلات روی کاغذ روغنی ایجاد کرده و قیف را سریع به سمت بالا بکشید تا به شکل چیپس شکلاتی سنتی درآید سینی حاوی شکلات را به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا کاملا سرد و سفت شده و پس از خارج کردن از فریزر به راحتی از روی کاغذ روغنی جدا شوند.نوش جان
سایر نکات

شکلات چیبسی رنگی خانگی

شکلات چیپسی را در پلاستیک فریزر ریخته، در فریزر نگهداری نکنید و از آن برای تزیین استفاده کنید.
میتوانید مثل من به جای رنگ خوراکی از عصاره میوه مثل پرتقال و هلو و انبه وغیره استفاده کنید
عکس و تصاویر ارسالی از شکلات چیبسی رنگی خانگی
نظرات دستور پخت

شکلات چیبسی رنگی خانگی