عکس پنکیک موزی بدون روغن و شکر
بسیار خوشمزه و مقوی و آسان تهیه میشه.در کمترین زمان ممکن مقوی ترین پنکیک را تهیه کنید. مادرانی که به فکر تغذیه نامناسب فرزند خود هستند ، حتما این پنکیک را برای صبحانه و هم برای عصرانه به فرزند خود بدهد.
...
مواد لازم

پنکیک موزی بدون روغن و شکر

۶
مواد اصلی
تخم مرغ متوسط
۲ عدد
شیره خرما سنتی
۴ قاشق غذا خوری
ارده
۵ قاشق غذا خوری
آرد
۵ قاشق غذا خوری
موز متوسط
۲ عدد
وانیل
نصف قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
نصف قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

پنکیک موزی بدون روغن و شکر

پنکیک پن کیک صبحانه عصرانه
طرز تهیه

پنکیک موزی بدون روغن و شکر

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
ابتدا تخم مرغ و موز و وانیل یا دارچین را در بلندر ریخته و با هم حدودا چند دقیقه میزنیم تا کاملا موز پوره شود و مایع یکدستی حاصل شود، سپس ارده و شیره را اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر با هم میزنیم ، آرد را به همراه بیکینگ پودر اضافه کرده و کمتر از ۱ دقیقه دیگر میزنیم.
۲
مایع بدست آماده را درون تابه نچسب که با دستمال خیلی خیلی کم چرب کرده ایم را کم کم میریزیم و با شعله کم سرخ میکنیم،یک طرف که حباب زد به آرامی پنکیک را با لیسک بر میگردانیم تا طرف دیگر هم بپزد.
۳
پنکیک های آماده شده را روی توری خنک کننده میچینیم تا خنک شود، سپس با موز و گردو و یا سس شکلات و یا با ترکیب ۴ قاشق غذاخوری ارده و ۲ قاشق شیره خرما که خوب مخلوط کردیم سرو میکینم.
سایر نکات

پنکیک موزی بدون روغن و شکر

این پنکیک به دلیل وجود موز نسبت به بقیه پنکیک ها مرطوب تر و لطیف تر است و به دلیل وجود شیره سریع سرخ میشود ، بنابراین شعله حتما باید کم باشد.
ترکیب ارده و شیره : مقدار شیره باید حتما نصف ارده باشد. این ترکیب جایگزین مناسبی برای شکلات صبحانه است و بسیار خوشمزه و مقوی است ، اگر تاکنون امتحان نکردید ، حتما یکبار امتحان کنید.
کپی بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.
اگر این دستور را امتحان کردید حتما عکس پنکیک خود را در قسمت ارسال عکس این دستور پخت بفرستید و این دستور را به بقیه معرفی کنید.
نظرات دستور پخت

پنکیک موزی بدون روغن و شکر