عکس کوکی اورئو و شکلات
کوکی اورئو و شکلات از سری کوکی های فرانسوی هست که در حال حاضر در کافی شاپها فروش ویژه ای پیدا کرده و البته برای پذیراییهای عصرانه درکناریک فنجان قهوه بسیارعالیست 👌🏻🍪☕😋
دستورپخت از 👇🏻🥰
@behh_food
...
مواد لازم

کوکی اورئو و شکلات

۲۴
مواد اصلی
تخم مرغ کوچک
۱ عدد
کره
۱۲۵ گرم
شکر سفید
۱٠٠ گرم
شکر قهوه ای
۸٠ گرم
وانیل شکری
۱ قاشق چای خوری
آرد سفید قنادی
۲۵٠ گرم
بیکینگ پودر
یک دوم قاشق چای خوری
جوش شیرین
یک دوم قاشق چای خوری
بیسکویت اورئو
۲ بسته
شکلات چیپسی نسوز سفید
۶٠ گرم
شکلات سکه ای سفید
۶٠ گرم
کلمات کلیدی

کوکی اورئو و شکلات

طرز تهیه

کوکی اورئو و شکلات

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
درمرحله اول تمام مواد ذکرشده دردستور را آماده کرده و اجازه می دهیم به دمای محیط برسند .
۲
سپس آرد ،بیکینگ پودر و جوش شیرین را باهم ترکیب می کنیم و سه بار الک کرده تا کاملا هوادهی شوند .
۳
پس از آن کره را درظرف مناسبی قرار می دهیم تا به دمای محیط برسد به محض اینکه منعطف شد (یعنی فقط نرم شود نه اینکه کاملا شل بشود )شکرها را به آن افزوده و به کمک دور کند همزن برقی یا با همزن فنری دستی کاملا ترکیب می کنیم تا شکر به خورد کره برود و یک کرم یکدست داشته باشیم از هم زدن بیش از حد بپرهیزید فقط درحد ترکیب شدن حدود ۳ دقیقه کافی هست .
۴
بعد از ترکیب شدن کره و شکر تخم مرغ رابه همراه وانیل اضافه می کنیم و بازهم درحدترکیب شدن مخلوط کرده و همزن را کنار می گذاریم .
۵
دراین مرحله نوبت اضافه کردن آرد الک شده می باشد که باید به تدریج و با کمک لیسک این کاررا انجام دهیم هربارمقداری آرد به خمیر کوکی اضافه می کنیم و با کمک لیسک به خورد خمیر می دهیم تا آردتمام شود .
۶
در آخر ۶ عدد یا ۸٠ گرم از بیسکوییتها رابه اندازه دلخواه خرد کرده و به همراه شکلات چیپسی نسوز سفید به خمیر اضافه می کنیم و با کمک لیسک به خورد خمیر می دهیم تا تمام مواد درهمه جای خمیریکسان پخش شوند .
۷
خمیر کوکی دراین مرحله حالت چسبناک دارد که کاملا طبیعیست و پس از استراحت دریخچال این مورد خودبه خود برطرف می شود پس به اشتباه آرد اضافه به خورد خمیر ندهید روی خمیررابا نایلون فریزری یا سلفون می پوشانیم وبرای ۲ ساعت دریخچال استراحت می دهیم .
۸
پس از طی ۲ ساعت استراحت یک سینی فرمناسب را کاغذ نسوز یا کاغذ روغنی می اندازیم و از خمیر کوکی چانه هایی بین ۳٠ تا ۴٠ گرمی جداکرده دردست گرد می کنیم و در سینی فربافاصله قرار می دهیم .دراینجا اگر دوست داشتیم برای زیبایی بیشتر می توانیم ازبیسکوییتهای باقیمانده خرد کنیم و روی چانه های کوکی بگذاریم .
۹
برای پخت کوکی باید فر را از قبل با دمای ۱۸٠ درجه سانتیگراد روشن کنیم و ۲٠ دقیقه پیش گرمایش دهیم سپس حرارت را به ۱۷٠ درجه سانتیگراد کاهش می دهیم و سینی فررا که حاوی چانه های کوکی هست درون فر قرار می دهیم و به مدت ۱٠ الی ۱۲ دقیقه کوکیهارا می پزیم .
۱۰
به محض اینکه لبه های کوکی کمی تغییر رنگ داد فر را خاموش کرده و سینی فررا خارج می کنیم دراین مرحله روی کوکی ها کاملا شل هست که طی فرآیند خنک شدن به طور کامل بسته می شود و مغز کوکی ها نرم و حالت عسلی پیدا میکند .تا خنک شدن کامل کوکی ها را جابه جا نکنید که تغییر شکل ندهند .دراین مرحله تا کوکی ها هنوز داغ هستند می توانیم برای تزیین نهایی از تکه های شکلات سکه ای روی کوکی ها قراردهیم که با حرارت به کوکی ها میچسبند .(اختیاری)
۱۱
به طورکلی کوکی به ۲٠ دقیقه پخت نیاز دارد ۱٠ دقیقه درفر و ۱٠ دقیقه خارج از فر طی فرآیند خنک شدن با حرارت داخلی کوکی پس به اشتباه مدت زمان پخت را زیادتر نکنید که کوکی ها ببات و خشک می شوند .
۱۲
پس از اینکه کوکی ها خنک شدند آنها را درون یک ظرف دربسته قرار می دهیم و به مدت ۳ الی ۴ روز در دمای محیط و به مدت یکهفته تا ده روز دریخچال و یکماه در فریزر قابل نگه داری هستند . چانه های کوکی نپخته هم به مدت ۶ ماه درفریزر درظرف کاملا دربسته قابل نگه داری هستند که باید برای پختن نیم ساعت دردمای محیط قرار بگیرند تا کاملا یخ زدایی بشوند وبعد برای پختن طبق دستورپخت درون فر قرار بگیرند .
۱۳
کوکی های خوشمزه و عالی ما آماده نوش جان کردن هستند درکناریک فنجان قهوه با خانواده لحظات شادی را برای خودتان رقم بزنید . به همین سادگی به همین خوشمزگی به شیرینی لبخندتان
سایر نکات

کوکی اورئو و شکلات

دوستان عزیزم من سعی کردم در همان دستورپخت تمام نکات لازم برای داشتن یک کوکی خوش طعم و عالی رو موبه مو ذکر کنم ولی باز هم نکات ریز دیگری هستند که باید برای پختن یک کوکی عالی به آنها توجه زیادی داشته باشیم پس قبل از اینکه دست به کار پخت کوکی شوید حتما حتما قسمت سایرنکات را با دقت بسیارزیاد مطالعه کنید تا درحین پخت دچار مشکل نشوید ازتوجهتون پیشاپیش سپاسگزارم .
۱_برای پختن انواع کوکی به تخم مرغ سایزکوچیک احتیاج داریم وزنی بین ۵٠ تا ۵۵ گرم .
۲_کره بی نمک خوبه بهترین گزینه کره حیوانی نیوزلندی هست که از فروشگاههای لوازم قنادی میتونید تهیه کنید و اصلا طعم کره نمیده اتفافا عطروبوی خوبی داره مثل وانیل البته اگر دیگه خیلی به طعم کره حساس هستید میتونید از کره های گیاهی استفاده کنید که بهترین برند نوع مهگل هست ولی از نوع زعفرانی به هیچ وجه استفاده نکنید که طعم کوکی رو خراب میکنه .
۳_شکر سفید باید از نوع دانه ریز باشه که اگر نداشتید همون نوع دانه درشت را با آسیاب چندپالس بزنید تا دانه ها ریزتر شوند ولی پودرش نکنید و پودر قند یا پودرشکر هم جایگزین نکنید که خمیر کوکی رو خراب میکنه .
۴_شکر قهوه ای هم نوع خارجی در اولویت هست که بهترین نوعش انگلیسی یا ترکی هست که رنگی پررنگ و حالتی خیس مانند دارند ولی از نوع ایرانی هم میشه استفاده کرد فقط رنگش نسبت به نوع خارجی کم رنگ ترهست و کمی هم خشک تره یعنی به خیسی نوع خارجی نیست .
۵_برای وانیل بهتره از عصاره وانیل استفاده کنید که کیفیت بهتری نسبت به وانیل خشک داره ولی درکل از هرنوع وانیلی میشه استفاده کرد مقدارمجازهرنوع وانیل رابراتون می نویسم که برای همه دستورهای انواع کوکی یکسان است :
عصاره وانیل یعنی همون وانیل مایع یک قاشق چایخوری
وانیل شکری یا همون وانیل مخلوط یک قاشق چایخوری
وانیل خرسی یا همون وانیل خالص یک دوم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر و جوش شیرین باید طبق دستورپخت به صورت ترکیبی استفاده شوند و هیچکدام قابل حذف نیستند .
برای بیسکوییت ازنوع مشابه هم می توانید استفاده کنید یعنی بیسکوییت اورئو ایرانی که درانواع برند درتمام سوپرمارکت ها موجود میباشد .
شکلات چیپسی حتما از نوع نسوز باشد که شکل خودش رو دراثرحرارت ازدست ندهد .
شکلات سکه ای برای تزیین نهایی بعدازپخت استفاده می شود که اختیاری می باشد .
کوکی ها درطول پخت کمی پف می کنند ولی بعدازپخت و خنک شدن پف خودراازدست می دهند یا به اصطلاح لاغر می شوند که کاملا طبیعیست .
وزن ایده ال کوکی برای مصرف خانگی چیزی بین ۳٠ تا ۴٠ گرم مناسب است ولی برای کافی شاپ بهتراست وزنی بین ۵٠ تا ۶٠ گرم داشته باشند .(اغلب کافی شاپ ها کوکی های بزرگ تر را ترجیح می دهند حتی وزنی بین ۷٠ تا ۸٠ گرم )
با این مقدارموادذکرشده دردستورپخت و چانه های ۳٠
گرمی ۲۴ عدد کوکی خواهیم داشت .
برای دمای فرهم چون انواع فرها باهم فرق دارند و مدت زمان پخت کوکی هم کوتاه است بهتراست درطول مدت پخت ازکنارفر دورنشوید و دائما کوکی ها رو چک کنید .
برای توستر و فربرقی دمای مناسب باید ۱٠ الی ۲٠ درجه کمترازفرگازی باشد .
عزیزان دلم تمام سعی خودم راکردم که همه نکات لازم رابرایتان بنویسم ولی اگر بازهم درموردپخت انواع کوکی سوالی داشتید درزیردستورپخت برایم کامنت کنید به شرط زنده بودن باکمال میل پاسخگو هستم .
الهی اللهم عجل لولیک الفرج بحق بانوزینب کبری(س)
عکس و تصاویر ارسالی از کوکی اورئو و شکلات
نظرات دستور پخت

کوکی اورئو و شکلات