مواد لازم

اینچیلادای مرغ و پنیر

۴
مواد اصلی
سینه مرغ پخته
۱ عدد
روغن زیتون
۳ قاشق سوپ خوری
سیب زمینی خرد شده
۲ پیمانه
فلفل دلمه ای قرمز
۲ عدد
سیر خرد شده
۳-۴ حبه
لوبیا قرمز پخته
۱ پیمانه
آبلیمو
۲ قاشق سوپ خوری
گشنیز خرد شده
۱/۴ پیمانه
نمک و فلفل
به مقدار لازم
پنیر چدار رنده شده
۲ پیمانه
نان ترتیلا
۱۰-۱۲ عدد
سس گوجه فرنگی
۳ پیمانه
کلمات کلیدی

اینچیلادای مرغ و پنیر

طرز تهیه

اینچیلادای مرغ و پنیر

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. در یک تابه روغن‌زیتون بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید و سیب‌زمینی‌ها را داخل آن سرخ کنید. بعدازآنکه سیب زمینی ها کمی نرم شدند، فلفل دلمه‌ای‌ها را که خرد کرده‌اید داخل تابه بریزید و آنها را هم حدود ۴-۳ دقیقه تفت دهید.
۲
حالا نوبت اضافه کردن سیر است. بعد از حدود یک دقیقه که سیر با مواد تفت داده شد، لوبیا قرمز را اضافه کرده ، هم بزنید تا مواد با هم تفت داده شوند، سپس آن را از روی حرارت بردارید.
۳
مخلوط سیب‌زمینی را داخل یک کاسه بریزید. مرغ پخته را ریش‌ریش کنید، سپس به مواد اضافه کنید. حالا آب‌لیمو، گشنیز،یک پیمانه از سس و مقداری نمک و فلفل هم بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید.
۴
یک ظرف مناسب برای فر آماده کنید. داخل آن ۱ پیمانه سس را بریزید و کنار بگذارید. حالا باید مقداری از مواد را وسط هرکدام از نان‌های ترتیلا قرار دهید. مقداری پنیر هم روی آنها بریزید، سپس نان‌ها را به‌آرامی لوله کرده و مانند لقمه، آنها را بپیچید. همه لقمه‌ها را داخل ظرف بچینید. مابقی سس و بقیه پنیر رنده شده را هم روی آنها بریزید.
۵
ظرف را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیرها کاملا آب شوند، سپس ظرف را از فر درآورید، آن را با مقداری گشنیز تازه و آووکادوی خرد شده تزیین کرده، سرو کنید.
سایر نکات

اینچیلادای مرغ و پنیر

غذای #سریع
وقتی بیشتر از یک ساعت برای آشپزی فرصت ندارید
عکس و تصاویر ارسالی از اینچیلادای مرغ و پنیر
نظرات دستور پخت

اینچیلادای مرغ و پنیر