مواد لازم

خوراک گوشت گوساله با سیب زمینی

۲
مواد اصلی
گوشت‌ گوساله
۲۰۰ گرم
سیب زمینی کوچک به دو نیم شده
۶ عدد
پیاز متوسط خردشده
۲ عدد
پوره گوجه فرنگی
۱ قاشق سوپ خوری
گوجه فرنگی خردشده
۴۰۰ گرم
چوب دارچین
۱ عدد
زیره
۱ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
هل
۳ عدد
سیر
۳ حبه
پودر زنجبیل
به مقدار لازم
سرکه سیب طبیعی
۳ قاشق سوپ خوری
روغن مایع
۳ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

خوراک گوشت گوساله با سیب زمینی

طرز تهیه

خوراک گوشت گوساله با سیب زمینی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
ابتدا در یک قابلمه کمی روغن بریزید و یک پیازخرد شده را در آن طلایی کنید. سپس به آن کمی ادویه زده و گوشت‌ها را که از قبل خرد کرده‌اید به آن اضافه کنید و در روغن و پیاز به خوبی تفت دهید. هنگامی که رنگ گوشت تغییر کرد به آن آب اضافه کرده و در قابلمه را تا زمانی که گوشت‌ها به صورت کامل نپخته از روی آن بر ندارید.
۲
در قابلمه ای دیگر سیب‌زمینی‌ها را قرار داده و بگذارید تا پخته شود. سپس آنها را آبکش کرده و پوست‌شان را با یک چاقوی اره‌ای بگیرید. هنگامی که گوشت‌ها به طور کامل پخت آنها را درون آبکش ریخته و دو لیوان از آب گوشت را نگاه دارید.
۳
در یک تابه گود کمی روغن ریخته و یک عدد پیاز خرد شده را درون آن تفت دهید وقتی که پیاز کمی طلایی شد کمی زردچوبه، زیره، پودر فلفل، نمک، سیر و زنجبیل را به همراه سرکه سیب اضافه کنید و به آرامی آنها را با پیاز تفت دهید. سپس گوشت آماده شده را به همراه سیب‌زمینی‌های پخته شده درون تابه بریزید و کمی آب گوشت را که از قبل داشته‌اید بر آن اضافه کنید. چوب دارچین و هل را درون آب‌ گوشت بگذارید. در تابه را گذاشته و بگذارید تا با شعله کم این مواد با هم مخلوط شوند و گوشت گوساله را مزه‌دار کنند.
۴
در این مرحله پوره گوجه‌فرنگی را به همراه گوجه‌فرنگی‌های خرد شده با کمی روغن تفت دهید و هنگام سرو غذا روی خوراک بریزید تا رنگ و مزه بهتری به خود بگیرد.
نظرات دستور پخت

خوراک گوشت گوساله با سیب زمینی