عکس باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)
یک گزینه مناسب برای تزئین کیک و کاپ کیک
...
مواد لازم

باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)

۴
مواد اصلی
سفیده تخم مرغ
۳ عدد
شکر
۲۲۵ گرم
کره یا مارگارین
۳۰۰ گرم
شکلات سفید
۲۲۵ گرم
کلمات کلیدی

باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)

طرز تهیه

باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
سفیده و شکر را باهم مخلوط کرده و روی بخار آب(بنماری) قرار میدهیم و هم میزنیم تا شکر داخل سفیده حل شود.تقریبا ۱۵ دقیقه طول میکشد .نکته مهم در این مرحله این است که کف ظرف با آب تماس نداشته باشد و مرتب هم زده شود حرارت دادن سفیده باعث میشود تا بهتر فرم بگیرد و شکر کاملا حل بشود و در نهایت کرم لطیفی داشته باشیم.
۲
پس از ۱۵ دقیقه با دو انگشت تست میکنیم اگر زبری شکر زیر انگشت احساس نشد پس کفایت میکند. ظرف را از روی حرارت برداشته وبا همزن ابتدا دور کند و بعد با دور تند شروع به زدن میکنیم تا هم مایه سرد شود و هم سفیده فرم بگیرد تقریبا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول میکشد.
۳
بعد از سرد شدن ،کره را که قطعه قطعه کرده ایم و به دمای محیط رسیده است را کم کم اضافه میکنیم و با دور کند آنقدر هم میزنیم تا کاملا یکنواخت شود بعد قطعه بعدی را اضافه میکنیم.
۴
وقتی کره تمام شد شکلات را که به روش بنماری ذوب کرده ایم وسرد شده ولی حالت روان دارد را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کرم لطیفی به دست بیاید. در این مرحله باتر کرم آماده استفاده است.
۵
اگر باتر کرم شل شد دلیلش این است که یا خیلی سریع تکه های کره را اضافه کرده اید یا کره زیادی گرم بوده برای رفع این مشکل کرم را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید سپس دوباره هم بزنید تا فرم بگیرد.
سایر نکات

باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)

دوستانی که طعم و بوی کره را دوست ندارند از این دستور استفاده نکنند.این دستور بسیار راحت و کاربردی است و خیلی راحت با قیف شکل میگیرد و شکل خود را حفظ میکند.اگر از شکلات نخواستید استفاده کنید میتوانید بعد از تمام شدن کره اِسانس و رنگ دلخواه خود را اضافه کنید.این کرم تا یک هفته در یخچال ماندگاری دارد برای استفاده مجدد بعد از رسیدن به دمای محیط کمی با همزن بزنید و بعد استفاده کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)
نظرات دستور پخت

باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)