مواد لازم

لازانیای سبزیجات

۴
مواد اصلی
لازانیا
۱/۲ بسته
اسفناج پخته و خردشده
۲۵۰ گرم
سیر خردشده
۳ حبه
سس گوجه فرنگی
۲۰۰ گرم
ریحان خرد شده
۲ قاشق سوپ خوری
پودر آویشن
۱ قاشق چای خوری
پنیر پیتزا رنده شده
۲۰۰ گرم
نمک و فلفل و روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

لازانیای سبزیجات

طرز تهیه

لازانیای سبزیجات

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. یک قابلمه حاوی مقدار مناسبی آب روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس لازانیا را همراه با کمی نمک و روغن داخل آن بریزید تا آماده شود. لازانیا را با آب سرد آبکشی کرده و آنها را روی حوله تمیزی قرار دهید.
۲
در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا سیر را به مدت ۲-۱ دقیقه تفت دهید، سپس اسفناج، پیازچه و ریحان را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. کمی هم نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. صبر کنید تا سبزی‌ها نرم شوند.
۳
ظرف مناسبی برای گذاشتن داخل فر انتخاب کرده و آن را با مقداری روغن چرب کنید. مقداری سس گوجه‌فرنگی کف ظرف بریزید و آن را خوب پخش‌کنید. حالا دو تا سه ورق لازانیا داخل ظرف قرار دهید. مقداری سس هم روی آنها بمالید. مقداری از مخلوط اسفناج را روی آنها بریزید، سپس مقداری پنیر بریزید. لایه‌ها را به همین ترتیب درست کنید تا مواد تمام شوند. در انتها پودر آویشن را روی مواد بریزید.
۴
حالا ظرف را با فویل بپوشانید و آن را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. ۵ دقیقه قبل از اینکه لازانیا آماده شود،فویل را بردارید و ظرف را مجدد به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیر کاملا آب‌شده و روی لازانیاطلایی شود.
۵
بعد از اینکه لازانیا آماده شد، آن را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شود، سپس آن را برش بزنید و همراه با سس گوجه‌فرنگی سرو کنید.
نظرات دستور پخت

لازانیای سبزیجات