عکس کویشینی
#کویشینی یک پیش غذای شیک وخوشمزه?
این غذا یکی از غذاهای محلی و معروف برزیلی است بنام coxinha: به معنای ران مرغ? که از یک لایه خمیر و مرغ پخته شده تشکیل میشه که بسیار لذیذ و خوشمزه است.
خوب کویشینها از جمله غذاهایی هست که در اکثر مراسم ها و جشن ها به اندازه های مختلف کوچک و بزرگ سرو میشه و طرفداران بسیاری داره.
حتی برای اینکه بیشتر شبیه ران مرغ باشد یک تکه استخوان کوچک ران مرغ انتهای آن گذاشته میشود. البته بعضیها مدل توپک درستش میکنندولی اصل شکلش بایدشبیه تصویرش باشه .
...
مواد لازم

کویشینی

۴
مواد اصلی
سینه مرغ
۱ عدد
پیاز
۱ عدد
سیر
۲ حبه
جعفری
۲ قاشق غذا خوری
پنیر خامه ای
به مقدار لازم
آرد
۵۰۰ گرم
کره
۱۰۰ گرم
آب مرغ
۱ لیتر
تخم مرغ
۳ عدد
آرد سوخاری
به مقدار لازم
نمک و فلفل پاپریکا
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کویشینی

طرز تهیه

کویشینی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا ۱ عدد سینه مرغ را خوب بپزید و باندازه ۱ لیتر آب مرغ را برای درست کردن خمیر کنار بگذارید.سینه مرغ را ریش ریش کنید و با مقداری پیاز داغ و جعفری خرد شده و ۲ حبه سیر رنده شده و نمک و فلفل قرمز و پاپریکا تفت دهید .
۲
اگر دوست دارید که مرغ شما کمی از حالت خشکی دربیاد در انتهای تفت دادن مقداری پنیر خامه ای یا خامه صبحانه میتونید اضافه کنید.یابعضیها کمی سس مایونزاضافه میکنن ومقداری گردو.
۳
برای درست کردن خمیر ۱ لیتر آب مرغ و ۱۰۰ گرم کره (جایگزین روغن )و کمی نمک را در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. همین که بجوش آمدحررات کم کنیدوآرداضافه کنید.
۴
۵۰۰ گرم آرد را کم کم به آب مرغ اضافه کنید و به سرعت هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست آید.ودرظرف جمع بشه .اینجاش شبیه پخت بامیه ست.حدود ۱۰تا۱۲دقیقه باحررات کم خمیرتون رو تفت بدید در اصطلاح میگیم داغ زدن تا خمیرپخته بشه وازخامی دربیاد.
۵
در این مرحله خمیر را که کمی سرد شده ورز دهید و به ظرف دیگری منتقل کنید با سلفون روی آن را بپوشانید و خوب بزاریدتا خنک بشه . در این مرحله دست خود را چرب کنید و باندازه نارنگی از خمیر بردارید و کف دست پهن کنید و از مایه مرغ داخلش بگذارید و خمیر را به شکل گلابی جمع کنید.مراقب باشید که مایه مرغ از خمیر بیرون نزنه .
۶
در یک کاسه ۳ عدد تخم مرغ را با ۱/۲ فنجان شیر و کمی نمک خوب مخلوط کنید .و در ظرف دیگری مقداری آرد سوخاری را با کمی رنگ پودری خوراکی مخلوط کنید.یامقداری پفک توش پودرکنیداگه آردسوخاری تون بیرنگه اگه پانکو قرمزهست که دیگه نیازبه این کارا نیست.پانکو درچندطعم وبی طعمش تومغازه ها موجوده میتونیدتهیه کنید.
۷
من معمولا از پودر پانکوی به رنگ نارنجی استفاده میکنم که غذا را خوش رنگ تر میکنه. توجه کنید که طعم فلفلیش بسیار تنده. کویشینهای آماده شده را ابتدا در مخلوط تخم مرغ و شیر و سپس در آرد سوخاری بغلطانید و در روغن فراوان سرخ کنید.بهتره یه ظرف گود وکوچک انتخاب کنید. برای سرو اجازه دهید کمی از داغی بیفتند و با سس قرمز که ترجیحا تند باشد میل کنید. نوش جان .
سایر نکات

کویشینی

این غذا یا بهتره بگم یه نوع توپک مرغ بینهایت لذیذ هست و مناسب مهمانیها.پیشنهاد میکنم حتما درستش کنید
در کل برای درست کردن خمیر به ازای هر یک لیوان استوک(اب مرغ) یک لیوان ارد و یک قاشق چایخوری روغن نیاز دارید.اینجوری هم میشه حساب کرد.
میتونید کویشینها رو دوبار در ارد سوخاری و مخلوط تخم مرغ بزنیدکه لایه ارد سوخاری ضخیم تر بشه .البته کاملا سلیقه ایه.
عکس و تصاویر ارسالی از کویشینی
نظرات دستور پخت

کویشینی