کیک مگا براونی

۲۶ خرداد ۹۷
۱.۷k
اینم کلیپ یه کیک بسیار بسیار خوشمزه که طرفداران #شکلات 🍫 حتما عاشقش میشن. دستور پخت این کیک رو هم فرستادم داخل پیچم هست ولی دستور این براونی با اون دستور فرق داره. من خودم از این دستور استفاده کردم که دستورشو واستون میذارم. 👇
ولی قبل از اون چند تا نکته رو بگم. تمام مواد رو کامل و دقیق با ترازو وزن کردم. واسه این کیک از مخلوط سه مدل شکلات استفاده کردم ( نیمه تلخ ، شیری ، تلخ ۶۰%) ، من ۷۵ گرم شکر زدم و یکم کیکم تلخ تر شد. ۳ تا تخم مرغ زدم (یکی از تخم مرغ ها رو در آخر اضافه کردم) و چند قاشقم شیر کاکائو اضافه کردم ( از شیرکاکائو بیرونی استفاده کردم چون اونا غلیظ تر و خوشمزه ترن). ولی سس روی کیک شیرین بود. اگر شیرین تر دوست دارید شکر رو ۱۰۰ گرم بزنید.
#کیک_مگا_براونی 🍰🍰
مواد لازم :
کره آب شده ۱۰۰گرم
شکر ۱۰۰گرم
تخم مرغ ۳عدد ( یا ۲ عدد درشت)
آرد ۷۵گرم
پودر کاکائو ۵۰گرم
شکلات خرد شده ۱۵۰گرم
پنیر خامه ای ۷۰گرم
بکینگ پودر ۱ ق غ
شیر کاکائو ۱ فنجان

طرز تهیه : فر را روشن کنید تا گرم شود. کره آب شده و شکر را در ظرفی بریزید ‌و با همزن خوب مخلوط کنید و تا جایی هم بزنید که شکر و کره در هم باز شوند. تخم مرغ ها را به مخلوط شکر و کره اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. بعد از آن آرام آرم آرد را اضافه کنید و سپس پودر کاکائو و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه نمایید. دو تا سه قاشق از شکلات خرد شده (بعدا توی کیک زیر دندون میاد و خیلی خوشمزه میشه) را به مخلوط اضافه کنید و تمام مواد را خوب مخلوط کنید. (تمامی مراحل باید با همزن انجام شود.) مایع کیک آماده شده را در قالب چرب شده یا کاغذ روغنی انداخته شده بریزید و قالب را درون فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا کیک به مدت ۳۰ دقیقه بپزد. بعد از پختن کیک اجازه دهید کیک کاملا سرد شود سپس از قالب جدا کنید.
طرز تهیه مگا : شکلات را به روش بن ماری آب کنید ، سپس پنیر خامه ای و شیر کاکائو را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید و اجازه دهید سس به غلظت برسد. بعد از آماده شدن مگا آن را روی کیک ریخته و روی تمام قسمت های کیک پهن کنید. کیک آماده است. نوش جان!
نکته : اگر دوست داشتید کیک اسفنجی تری داشته باشید در مرحله مخلوط کردن کره و آرد و تخم مرغ سه تا چهار قاشق شیر کاکائو اضافه کنید. در غیر این صورت کیک حالت خشک تری دارد. (براونی کیکی با بافت خشک است.) در صورتی که از شکلات تلخ برای سس استفاده میکنید ۱ قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید.
تهیه : #Negar_2000
...
نظرات