پیتزا نیمرو

۱۷ شهریور ۰۲
۲۱.۶k
❤️ بسم الله الرحمن الرحیم❤️سلام مهربونا با یک آموزش راحت ولی خوشمزه اومدم خدمتتون ☺️❤️🌻❤️اول از همه لازم دونستم بگم نون خیلی حرمت داره و یکی از بهترین نعمتهای خداست که از آسمان به زمین نازل شده و تا جای ممکن با کارد یا قیچی برشش نزنید . اما من چون می خواستم نونم اندازه ی تابه بشه به ناچار برشش زدم .  شاید یکی از مهمترین دلایل مکروه شدن بریدن نان با کارد این بوده است که برای پرهیز از ترویج سنت کفار و عدم پیروی از آنها چنین دستوری داده شده است؛ و خود این عمل قبح ذاتی نداشته است. شاهد بر این ادعا روایات زیر است که بیان شده است اشکالی ندارد که نان را با کارد برید :الْمَحَاسِنُ، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ بَشِيرٍ رَفَعَهُ قَالَ: لَا بَأْسَ بِقَطْعِ الْخُبْزِ بِالسِّكِّين‏(1)در محاسن (..) بسندش كه بالا برده تا رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده: بريدن نان با كارد گناه ندارد.
مواد اولیه پیتزا نیمرو :
نان لواش
سس گوجه فرنگی یا سس فلفل
تخم مرغ
کالباس رنده شده
جعفری یا پیازچه خرد شده
پنیر پیتزا
کره یا روغن
طرز تهیه
ابتدا نون لواش را به اندازه تابه برش بزنید ، داخل تابه روغن بریزید یا یک تکه کره بزارید و در حد آب شدن روی حرارت قرار بدید و یک عدد نون لواش گذاشته سس بزنید بعد تخم مرغ همزده با کمی نمک روش بریزید در این مرحله می تونید نون لواش دوم رو روی تخم مرغ که هنوز نپخته قرار بدید و دو سمتش رو سرخ کنید .اما برای خوشمزه تر شدن من مقداری کالباس رنده شده ، جعفری خرد شده و پنیر پیتزا ریختم و نون لواش دوم رو روش گذاشتم یک سمتش که سرخ شد روش یک تکه کره گذاشتم و برگردوندم تا سمت دیگه اش هم سرخ بشه .
برای مواد میانی از هر چیزی که دوست دارید می تونید استفاده کنید مثل قارچ تفت داده یا مرغ ریش شده یا گوشت چرخ کرده با پیاز داغ تفت داده شده و....

دوستتون دارم شاد باشید 🌻🌻🌻
...
نظرات