کیک خرما،حتی اگه رژیمی با خیال راحت بخور

۱۶ بهمن ۰۲
۹.۸k
کیک خرما یک دسر خوشمزه و مقوی است که به دلیل استفاده از خرما به جای شکر، طعمی طبیعی و دلچسب دارد. این کیک برای کسانی که به دنبال یک دسر رژیمی و سالم هستند، گزینه ای ایده آل است.


مواد لازم:

خرمای هسته گرفته: 200 گرم (حدود 20-25 عدد)
شیر داغ: 1 و نیم پیمانه
روغن مایع یا کنجد: نصف پیمانه
آرد: 1 پیمانه
جوش شیرین: 1 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
پودر هل: 1 قاشق چای خوری
پودر دارچین: 1 قاشق چای خوری
ارده: مقداری برای چرب کردن قالب


طرز تهیه:

هسته های خرما را جدا کنید و داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید.شیر داغ را اضافه کنید و 2-3 دقیقه صبر کنید تا خرماها نرم شوند. سپس آنها را حسابی پوره کنید.روغن مایع را اضافه کنید و مخلوط کنید.آرد و بقیه مواد خشک را روی مواد الک کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود.قالب را با ارده چرب کنید و مایه کیک را به مقدارهای مساوی داخل آن بریزید.در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 10-15 دقیقه بپزید تا خلال چوبی از وسط کیکها تمیز بیرون بیاید.



نکات:

می توانید از قالب کوچک یا بزرگ استفاده کنید، فقط زمان پخت کمی متفاوت خواهد بود.می توانید داخل کیکها گردو یا بادام نیز اضافه کنید.اگر دوست دارید کیکتان خنک تر باشد، بعد از پخت آن را داخل یخچال قرار دهید.به جای ارده می توانید از کره یا روغن برای چرب کردن قالب استفاده کنید.برای طعم و مزه ی دلچسب تر می توانید از پودر نارگیل، پودر کاکائو یا زعفران نیز در تهیه این کیک استفاده کنید.
...