رولت خامه ایی

۱.۷k لایک
۳۴ نظر
🌞#رولت_خامه_ای
✔فر گازی را روی بیشترین درجه روشن کنید تا خوب داغ شود،این دما برای فر برقی 220 درجه است.
✔کف سینی رولت به ابعاد 30×40 سانت را کمی چرب و کاغذ روغنی بیندازید طوری که از دو طرف مقداری بیرون باشه مثل دستگیره و بعد روی کاغذ رو هم خیلی کم چرب کنید.
✔3 عدد تخم مرغ درشت را از یخچال خارج و بلافاصله زرده و سفیده اونها رو خارج کنید بعد روی کاسه زرده و سفیده را سلفون بکشید و صبر کنید به دمای محیط برسد.
.
👈من برای تهیه رولت از این نسبت همیشه استفاده میکنم...به ازای هر تخم مرغ درشت+30 گرم آرد+30 گرم شکر دانه ریز
✔برای این دستور به 3 عدد تخم مرغ درشت+90 گرم آرد(حدود 2/3 پیمانه)+90 گرم شکر(1/3پیمانه)نیاز داریم
✔سفیده را با دور تند همزن دو دقیقه بزنید و وقتی کف کرد نصف مقدار شکر را کم کم اضافه و آنقدر بزنید تا سفت و برفی بشه و از کاسه نریزه.
.
✔زرده+1/4قاشق چایخوری وانیل+بقیه شکر را یک دقیقه با دور متوسط همزن بزنید سپس 1 قاشق غذاخوری پر آب کاملا جوش و اضافه و مدام هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود،در پایان 1 قاشق عسل یا شربت بار اضافه و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا مخلوط شود،عسل به لطافت و خوشرنگ شدن رولت کمک میکنه.
✔از قبل 90 گرم(2/3)پیمانه آرد+1/4قاشق چایخوری بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید.
✔حالا آرد و سفیده تخم مرغ فرم گرفته را در سه مرحله و به تناوب در زرده به کمک لیسک فولد کنید.
آرد را با الک حتما اضافه کنید تا گوله نشه.
✔مایه رولت را در سینی ریخته و صاف کنید ,دقت کنید ضخامت مواد در همه جای سینی یک اندازه باشه تا رولت تمیز و یکسانی در نهایت داشته باشید.
سپس سینی را 3 مرتبه روی سطح کار بکوبید تا حبابهای هوا از بین مواد خارج شده و بلافاصله سینی را در بالاترین طبقه فر قرار دهید.مدت پخت رولت بین 8 تا 10 دقیقه ست....بعد از 8 دقیقه در فر رو باز کنید و با انگشت سطح رولت رو چک کنید اگه حالت اسفنجی داره و چسبنده نیست یعنی کامل پخته و باید سریع از فر دربیارید اگه بیشتر از 10 دقیقه رولت توی فر بمونه خشک و ترک میخوره.میتونید 8 دقیقه که پخت برای 2 دقیقه هم گریل رو بزنید تا روی رولت طلایی تر بشه.حالا سینی را از فر دربیارید و یک دقیقه صبر کنید و بعد پارچه نخی تمیزی را روی سینی بیندازید تا رولت آرام آرام خنک بشه و در طی خنک شدن خشک نشه.حدود 10 تا 15 دقیقه طول میکشه.بعد دورتا دور رولت را ببرید و روی پارچه برگردانده و کاغذ پشت اونو جدا کنید و با پارچه رول کنید و 30 دقیقه دیگه صبر کنید،در این فاصله خامه فرم بدید و بعد روی رولت بمالید و رول کنید.

نظرات

عالیه
اگه دوست داشتید تو پیچم رلت من هست لایک کنید
دقیقا روشش عین شماس
اما من هندوانه ای درست کردم برای یلدا
عالی عزیزم
واقعا عالیه
مشاهده سایر نظرات