عکس رولت خامه ای
یه دستور عالی و راحت برای رولت با بافت اسفنجی که میتونین باهاش توی خونه برای خانوادتون درست کنین و کلی مورد تحسین قرار بگیرین.
#رولت#رولت_خامه ای
...
مواد لازم

رولت خامه ای

۵
مواد اصلی
آرد
۱۰۰ گرم
شکر
۶۵ گرم
تخم مرغ
۶ عدد
آب
۸۰ گرم
سرکه سفید
۱/۲ قاشق چای خوری
روغن مایع
۶۰ گرم
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
خامه قنادی
۲۲۰ گرم
کلمات کلیدی

رولت خامه ای

طرز تهیه

رولت خامه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
اول روغن و آب رو توی ظرف میریزیم و با همزن دستی مخلوط میکنیم.
۲
بعد آرد رو با الک روی مواد میریزیم و مخلوط میکنیم. وانیل و زرده تخم مرغ رو به موادمون اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم(همزن دستی) تا یکدست بشه.
۳
سفیده های تخم مرغ رو داخل ظرف استیل یا پیرکس بریزین و با سرکه و شکر به وسیله ی همزن برقی میزنیم تا فرم بگیره و از ظرف نریزه. ۱/۳سفیده ها رو به خمیرمون اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.
۴
بعد بقیه سفیده هارو هم میریزیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط میکنیم. توی قالب ۴۰*۳۰ کاغذ روغنی پهن میکنیم. خمیرمون رو توی قالب میریزیم و صاف میکنیم. چند بار میکوبیم تا حباب های اضافی هوا خارج بشن.
۵
توی فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۲۵تا۳۰ دقیقه قرار بدین. بعداز پخت روی قالب کاغذ روغنی بندازین تا خنک بشه. لبه های کیک رو برش بزنین و جدا کنین.
۶
کاغذ روغنی رو جدا کنین و با چاقو روی کیک چند تا خط سطحی بندازین تا راحت رول بشه. تمام سطح کیک رو خامه بزنین و صاف کنین. خیلی آروم شروع به رول کردن میکنیم.کاغذ روغنی رو دور رولت بپیچین و داخل یخچال قرار بدین به مدت دو ساعت . به دلخواه تزیین کنین و برش بزنین .
تصاویر مراحل تهیه

رولت خامه ای

بیشتر
سایر نکات

رولت خامه ای

میتونین به جای ۲۲۰گرم خامه از۱۰۰گرم پنیر ماسکارپونه و۱۲۰گرم خامه قنادی استفاده کنین.
در حین خنک شدن کیک روی اون حوله تمیز بندازین تا خشک نشه.
عکس و تصاویر ارسالی از رولت خامه ای
نظرات دستور پخت

رولت خامه ای