#خورش آلو اسفناج گیلان

۵۰۸ لایک
۴۹ نظر
#خورش آلو اسفناج گیلانی
خورش آلو اسفناج” از آن خورش های سنتی و معروف ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد. این خورش طعم و بسیار لذیذ چه در میهمانی های رسمی و چه مجالس دورهمی جزو بهترین گزینه های طبخ است.
خورش آلو اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های مجلسی است که اتفاقا برای درمان سریع بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مفید است چون سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
مواد لازم برای ۵ نفر :
اسفناج شسته وآب گرفته و ریز خرد شده یک کیلوگرم
گوشت خورشتی : ۲۵۰ گرم (می توان به جای گوشت خورشتی از گوشت مرغ استفاده کرد )
پیاز نگینی ریز خرد شده ۱ عدد
رب انار یک قاشق غذاخوری
آلو بخارا ۱۰ الی ۱۲ عدد
زردچوبه ، فلفل سیاه، ادویه کاری ، نمک ودارچین به میزان لازم
طرز تهیه :
پیاز را در کمی روغن تفت داده واجازه می دهیم تا سبک وطلایی شود .سپس گوشت را اضافه کرده وتفت می دهیم تا آب گوشت کشیده ورنگ آن تغییر کند .
حالا همه ادویه ها به جز نمک را اضافه کرده و تفت می دهیم .بعد به اندازه ای که روی گوشت را بگیرد آب جوش اضافه کرده و دوساعت زمان می دهیم تا باشعله کم گوشت پخته شود .
حالا اسفناج هارا در تابه ی دیگری می ریزیم (دقت کنید برای اینکه خورش یکدست ولعابدار باشد ،اسفناج هارا تقریبا ریز خرد می کنیم ) واجازه می دهیم تا آب اسفناج ها کاملا کشیده شود .زمانیکه آب اسفناج کامل کشیده شود مقداری روغن اضافه کرده واجازه می دهیم با حرارت کم اسفناج ها کاملا سرخ شوند .
زمانی که گوشت پخت ، اسفناج سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم ودر صورت نیاز کمی آب جوش اضافه می کنیم تا به غلظت دلخواه خورش برسیم ، بعد سی تا چهل دقیقه زمان می دهیم تا اسفناج ها هم کامل پخته شوند ، وقتی خورش به روغن افتاد آلو بخارا ، رب انار ونمک را اضافه می کنیم و بعد ازاینکه آلوها کمی نرم شدند و خورش به غلظت دلخواه رسید زیر گاز را خاموش می کنیم .

نظرات

مرسی عزیزم ممنونم چشم حتما
عزیزم درجه یک هست کارهات خوشحال میشم به کار اخیر من هم سر بزنی اینم لینکش
https://sarashpazpapion.com/picture/2d47e0a1304de9ec9eb7c4c835888e80
خیلی ممنونم عزیزدلم
مشاهده سایر نظرات