وقتی معده تان خالی است،مواظب باشید
وقتی معده تان خالی است،مواظب باشید

وقتی شکم تان خالی است باید مراقب باشید و یکسری از خوراکی‌ها را نخورید و یا یکسری از کارها را انجام ندهید. در این مقاله مواردی را که باید در اینگونه مواقع رعایت کنید، تذکر داده است.

غذاهای که نباید با شکم خالی مصرف کرد

وقتی افراد احساس گرسنگی می کنند اشتهای بسیار زیادی دارند و در مورد نوع غذایی که می خواهند بخورند، چندان توجه ای به خرج نمی دهند.
بنابراین زمان گرسنگی، خوراکی های زیر را مصرف نکنید.

خرمالو و گوجه فرنگی

خرمالو و گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی پکتین و تانیک اسید هستند. وقتی این مواد با اسید معده واکنش شیمایی صورت می دهند، آنها تشکیل ژل غیرقابل حل داده که به راحتی منجر به تولید سنگ معده می شود.

نوشیدنی سرد

اگر با معده خالی انواع نوشیدنی های سرد مصرف کنید، سرمای آن معده و روده ها را تحریک کرده و باعث انقباض آنها می شود.
علاوه بر آن، زن ها هم دچار مشکلات در قاعدگی شان می شوند.

موز

موز غنی از منیزیم است. خوردن موز با معده خالی، به شدت و به طور ناگهانی مقدار منیزیم در بدن را افزایش داده و منجر به به هم خوردن تعادل بین منیزیم و کلسیم در خون فرد می شود، و ممکن است اثرات بازدارنده ای روی قلب و عروق داشته و در نهایت سلامت انسان را به خطر اندازد.

زالزالک و پرتقال

زالزالک و پرتقال حاوی مقدار زیادی اسید آلی، اسید تارتاریک، اسید زالزالک، اسید سیتریک و غیره است.
به همین دلیل هم توصیه می‌شود آب پرتقال،‌ پرتقال یا زالزالک را با شکم خالی مصرف نکنید و پیش از خوردن آنها، حتماً لقمه‌ای نان به دهان بگذارید.

شیر و شیر سویا

این دو نوشیدنی مملو از پروتئین هستند. اگر آنها را با معده خالی بنوشید، پروتئین مجبور به تغییر شکل و تبدیل به انرژی شده تا مصرف شود و این کار باعث می شود خاصیت مغذی بودن این نوشیدنی های مفید از بین رود.
البته بهتر است که این نوشیدنی ها، 2 ساعت پس از شام و یا قبل از خواب مصرف شوند.

شکر

شکر نوعی خوراکی است که قابل هضم و جذب است.
به همین دلیل مقدار قند خون تان به طور ناگهانی افزایش می یابد و این موضوع مشکلات سلامتی گوناگونی، از جمله بیماری های چشمی موجب می شود.

ماست

خوردن ماست با معده خالی، از سلامت بدن می کاهد. بهترین کار مصرف آن، دو ساعت پس از شام یا قبل از خواب است.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی تانین و پکتین است که دیواره معده را وادار به ترشح اسید معده بیشتر می کند و نارحتی های معدی و سوزش معده را موجب می شود.

چای و قهوه

زمانی که معده تان خالی است، به ویژه صبح هنگام، خوردن چای یا قهوه، بدترین کاری است که می توانید با معده تان کنید.
اگر صبح ها به دنبال خوردن چیزی پیش از صبحانه هستید، یک تکه نان تست بخورید

دارو

از خوردن دارو به معده خالی پرهیز کنید، مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد. خوردن دارو می تواند جداره روده تان تحریک کند و تولید زخم معده کند..

این کارها را با معده خالی انجام ندهید:سفر کردن با معده خالی

با معده خالی از خانه بیرون نروید. سوار خودرو، اتوبوس و یا هواپیما شدن با معده خالی حالت تهوع می آورد و همچنین به دلیل نبود انرژی کافی برای مقابله با میکروب ها، خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد.

به سوپر مارکت نروید

چه عاشق خرید از سوپرمارکت باشید، چه متنفر، هرگز با شکم خالی وارد این مکان نشوید. احتمالا می توانید حدس بزنید که در اینگونه مواقع چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد.

با شکم خالی کار نکنید

بسیاری از پزشکان معتقدند که با شکم پر نباید کار و فعالیت های سنگین انجام داد. اما باید گفت که معده خالی، شما را بدون انرژی باقی می گذارد.
منبع : زندگی آنلاین