4 راه برای تمیز کردن داخل مایکروفر
4 راه برای تمیز کردن داخل مایکروفر

یکی از راه‌های تمیز کردن مایکروفر این است که یک لیمو ترش را برش زده و دو نیم کنید. یک قاشق آب داخل یک بشقاب مخصوص مایکروفر ریخته . لیموها را از سمت برش خورده بر روی آن بگذارید. بشقاب را داخل مایکروفر گذاشته و به مدت یک دقیقه روشن کنید. اجازه دهید داخل مایکروفر بخار کند. داخل مایکروفر را به کمک یک دستمال تمیز پاک کنید.

1 ) با استفاده از سرکه

الف. یک کاسه مخصوص مایکروفر را تا نیمه آب بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید.
پ. مایکروفر را به مدت ۵ دقیقه روشن کنید. اگر قدرت مایکروفر بالا است زمان کمتری به آن بدهید. بخار ناشی از این مایع، لکه‌ها و کثیفی‌ها را خیس می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر تمیز شوند.
چ. شیشه را مانند طرف بشویید یا اگر عجله ندارید، می‌توانید داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.

2 ) با استفاده از لیمو ترش

الف. یک لیمو ترش را برش زده و دو نیم کنید. یک قاشق آب داخل یک بشقاب مخصوص مایکروفر ریخته . لیموها را از سمت برش خورده بر روی آن بگذارید.
پ. داخل مایکروفر را به کمک یک دستمال تمیز پاک کنید.

3 ) با استفاده از مایع ظرفشویی

الف. درون یک کاسه آب گرم، به اندازه کافی مایع ظرفشویی بریزید.
پ. کاسه را خارج کرده و به کمک یک اسکاچ نرم داخل مایکروفر را تمیز کنید.

4 ) با استفاده از مایع شیشه شوی

الف. دو سوم از ظرفی را با مایع شیشه‌شوی و یک سوم از آب گرم پُر کنید. از این محلول هم برای تمیز کردن داخل مایکروفر و هم بیرون آن می‌توانید استفاده کنید.
پ. پس از تمیز کردن داخل مایکروفر، پارچه تمیزی را با مایع آغشته کنید و بیرون دستگاه را نیز تمیز کنید سپس با پارچه‌ای خشک، آن را خشک کنید تا لک باقی نماند. اگر لکه‌ای باقی ماند، کمی روغن زیتون بر روی آن بمالید و اجازه دهیه بماند. باید مراقب دستکال یا ایکاچی که برای تمیز کردن داخل مایکروفر استفاده می‌کنید باشید اگر تکه‌ای از پارچه درون مایکروفر باقی بماند می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود.
منبع : سلامتیسم