راهنمای کباب کردن همه چیز
راهنمای کباب کردن همه چیز

این راهنما به شما کمک می‌کند، بتوانید گروه‌های مختلف مواد غذایی را به بهترین روش کباب کنید و با این روش غذاهای سالم‌تر و خوشمزه‌تری داشته باشید. به یاد داشته باشید که این دستورات برای وقتی است که از کباب‌پز استفاده می‌کنید
خیلی وقت‌ها شما ترجیح می‌دهید مواد غذایی از پیش آماده مثل همبرگر، سوسیس یا کباب کوبیده را کباب کنید.همبرگر را روی توری سیمی بگذارید تا در اثر حرارت وا نرود. اگر برگر شما قطری کمتر یک سانتی متر دارد برای کباب کردن هر طرف آن لازم است 5 دقیقه وقت صرف کنید.

گوشت قرمز
برای گوشت با ضخامت 2 تا 4 سانتی‌متر لازم است برای هر طرف 4 تا 6 دقیقه زمان صرف کنید. برای ضخامت‌های از این بیشتر باید گوشت را بعد از اینکه 4 تا 6 دقیقه روی حرارت متوسط گذاشتید، آن را گوشه شعله قرار دهید تا با حرارت کم مغزپخت شود. اگر از گوشت تازه بره استفاده می‌کنید یا از قبل گوشت را در آبلیمو یا ماست خوابانده‌اید، زمان پخت کمتر می‌شود اما اگر از گوشت گوساله استفاده می‌کنید باید کمی به زمان پخت‌تان اضافه کنید.

تکه‌های سینه مرغ یا جوجه‌کباب بدون استخوان را اگر به شکل معمولی برش زده باشید، لازم است 5 تا 6 دقیقه از هر طرف روی حرارت متوسط قرار دهید. اگر تکه‌های جوجه با استخوان را کباب می‌کنید لازم است حرارت را کمتر a و زمان پخت را به 6 تا 8 دقیقه افزایش a تا گوشت تا استخوان پخته شود.
غذاهای دریایی

اگر تکه‌های ماهی بزرگ باشند، می‌توانید آنها را به سیخ بکشید اما برای کباب کردن ماهی‌هایی مثل قزل‌آلا بهتر است از توری استفاده کنید. مهم‌ترین مشکل در کباب‌کردن غذاهای دریایی بوی زهم آنهاست. ماهی را باید قبل از پخت نمک و فلفل سیاه بزنید و طرفین آن را کمی به آبلیمو آغشته کنید.
سبزیجات

هر نوع سبزی به زمان خاصی برای پخت نیاز دارد. برای مثال اگر می‌خواهید فلفل کباب کنید، لازم است آن را سیخ بزنید و هر طرف آن را 4 تا 5 دقیقه روی حرارت کباب کنید. برای کباب کردن بادمجان می‌توانید آن را با پوست روی حرارت بگذارید و برای هر طرف حدود 4 تا 5 دقیقه زمان پخت درنظر بگیرید.