عکس موس
zahraa.food
۱۰
۶۷۸

موس

۱۸ مهر ۹۶
دوستان عزیزم سلام.بینهایت سپاسگزارم بابت همراهی شما عزیزان.برقرار و پاینده باشید💖💖💖

#موس_کیک_شکلاتی#موس#خوشمزه#شکلاتی

🍰مواد لازم 🍰
آرد دو سوم پیمانه
پودر کاکائو نصف پیمانه
شکر دو سوم پیمانه
بکینگ سودا سه چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر سه چهارم قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ یک عدد
شیر یک چهارم پیمانه
روغن مایع سه قاشق غذاخوری
عصاره وانیل نصف قاشق چایخوری
آب یک چهارم پیمانه

🍰طرز تهیه#کیک 🍰
آرد ، پودر کاکایو ، شکر ، بکینگ سودا، بکینگ پودر،نمک را ترکیب کنید. تخم مرغ ، شیر، روغن ، وانیل و آب را افزوده مایع را یکدست کنید. کف و دیواره قالب کمربندی را پوشانده مایع را بریزید و بیست تا سی دقیقه در دمای 180 درجه بگذارید و پس از تست خلال از فر خارج کنید. کیک را پس از خنک کردن قالب در اورده و کاملا خنک کنید و دوباره در قالب بگذارید.

🍫طرز تهیه #موس_شکلات🍫
شش گرم پودر ژلاتین را روی دو ق غ آب بپاشید. سه عدد سفیده تخم مرغ را بزنید تا کاملا پفی و سفید شود و کنار بگذارید. دویست و بیست و پنچ گرم خامه را فرم دهیدو کنار بگذارید. هفتادو پنج گرم شیر را روی حرارت بگذاریدو قبل از انکه به جوش آید پودر ژلاتین را بریزید و پس از حل شدن از روی حرارت بردارید. صدو سی و پنج گرم شکلات را اضافه کنید تا کاملا ذوب شود. اکنون این مایع را به خامه افزوده و مخلوط کنید و سپس سفیده را اضافه کرده و دقت کنید که مایع حالت پفی خواهد داشت . موس را روی کیک شکلات ریخته و سطح آن را صاف کنید و برای مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید .

🍫طرز تهیه #موس_شکلات_سفید🍫
دقیقا میزان مواد و روش گفته شده برای موس شکلات را رعایت کرده و همان مراحل را انجام دهید و شکلات سفید را جایگزین شکلات کنید و در پایان با ملایمت در قالب روی موس اول ریخته و دو ساعت دیگر در یخچال بگذارید.
✅👇👇👇👇✅
پی نوشت۱:کیک رو من در قابلمه درست کردم
پی نوشت۲:دسر رو من در قالب کمربندی درست کردم اگر شماقالب کمر بندی نداشتید هر ظرفی رو میتونید استفاده کنید فقط سلفون دو لایه کف و دیواره ظرف قرار دهید ک دسر رو براحتی خارج کنید و در ظرف سرو قرار دهید

...
نظرات