عکس کیک اسفنجی
R0Ya
۲۶
۱.۱k

کیک اسفنجی

۱۹ مهر ۹۶
این کیکو با دوناتهای خودم پز درست کردم خیلی عالیه طرز تهیه دونات
در مورد خامه فرم دادن هم قبلا پست گذاشتم
مواد لازم :
مایه خمیر ٧ گرم
شکر ٤٠ گرم
آب ولرم ١/٤ پیمانه
آرد ٥٠٠ گرم
نمک ١/٢ قاشق چایخوری
شیر ٢٥٠ میلی لیتر
کره ٦٠ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
طرز تهیه :
مایه خمیر، یک قاشق سوپخوری از شکر و آب ولرم(مراقب باشید داغ نباشه وگرنه خمیر مایع از بین میره و به عمل نمیاد) را در کاسه ای بریزید و روی آن را بپوشانید کاسه مورد نظر را در جای گرم بگذارید، تا مایه خمیر فعال شود(مثل عکس پف میکنه و حباب زیادی تشکیل میشه شبیه نوشابه گازدار میشه و کف میکنه). شیر، کره، تخم مرغ، باقی مانده شکر را هم زده و مایه خمیر عمل آمده را اضافه کنید،بعد آرد و نمك را تركيب كرده و به مخلوط اضافه كنيد و مخلوط را هم بزنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را روی سطحی آردپاشی شده ورز دهید و داخل کاسه چرب شده بگذارید و روی آن را بپوشانید و در محل گرمی نگه دارید در صورت لزوم در ظرف رو ببندید با پتوی گرم بپوشونید تا حجم خمیر دوبرابر شود.
پس از زمان ذكر شده خمیر را روی میز کار که کمی آرد پاشیده اید قرار دهید و به قسمت هاي مساوي تقسيم كنيد و به شكل توپ در بياوريد يا مي تونید خميرها را قالب زده روی آن را بپوشانید و به مدت تقریبی ٤٥ دقیقه استراحت دهید تا حجم خمیر افزایش یابد و تقریباً دو برابر شود. پس از استراجت خمیرها را در روغن فراوان سرخ کنید و روی حوله کاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی دونات گرفته شود
 سپس روي آنها  را با شكلات يا پودر قند تزيين كنيد . اگه خمير ها را قالب نزديد و آنها را گرد به شكل توپ در آورديد پس از سرخ كردن و سرد شدن مي تونيد داخل دونات ها رو با كرم پر كنيد .
...
نظرات