عکس دسر نارنگی
chef
۱۵۳
۴.۱k

دسر نارنگی

۱۱ دی ۹۶
دوستای گلم اینم عکس برش خورده و دستورش❤
chef
دسر نارنگی :
شیر ۲ پیمانه
خامه صبحانه یک بسته
شکر ۱۰ ق غ
زرده تخم مرغ ۲ عدد
وانیل نوک ق چ
پودر ژلاتین ۳ ق غ سرخالی
مواد کرم :
اب نارنگی ۲ پیمانه
شکر ۲/۳پیمانه
آرد ذرت ۳ ق غ
پودر ژلاتین یک ونیم ق غ
کره ۱ ق غ
طرز تهیه :
ابتدا مواد اصلی رو درست میکنیم و بعد مواد کرم رو درست میکنیم .
زرده تخم مرغ و وانیل و شکر رو با هم مخلوط کنید و با همزن بزنید تا کرم رنگ بشه . و بعد شیر رو که گرم کردید ب مواد تخم مرغ اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا کاملا یکدست بشه وبعد مواد رو بذارید روی حرارت ملایم و مدام هم بزنید تا مثل فرنی غلیظ بشه و بعد از روی حرارت بردارید و بهش ژلاتین رو که ب روش بنماری داخل کمی شیر یا اب حل کردید به مواد اضافه کنید . وقتی مواد خنک شد بهش خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست بشه و بعد داخل قالب بریزید و بذارید یخچال ۵ ساعت بمونه تا سفت بشه . وبعد از قالب خارج کنید و روش کرم نارنگی بریزید و دوباره بذارید دوساعت داخل یخچال بمونه تا کرم سفت بشه .

طرزتهیه کرم نارنگی:
اب نارنگی و شکر و ارد ذرت رو باهم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بدارید و هم بزنید تا مثل فرنی غلیظ بشه . وقتی غلیظ شد بهش کره و پودر زلاتین ک ب روشن بنماری داخل کمی اب حل کردید اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و بذارید کاملا خنک بشه و بعد روی دسر بریزید و روش رو با نارنگی تزیین کنید.

تزیین دسر :
یک بسته ژله پرتقال رو داخل یک لیوان اب جوش حل کردم و بعد بهش نصف لیوان اب سرد اضافه کردم و بعد داخل ظرف پیرکس ریختم و گذاشتم یخچال تا کاملا سفت بشه و بعد با قالب دایره قالب زدم و ب دیواره های قالب اصلی چسبوندم .
...
نظرات